WoW, Diablo i inne gry Blizzarda straciły 18 milionów graczy

Dodany przez guru około rok temu
21 4400
WoW, Diablo i inne gry Blizzarda straciły 18 milionów graczy

Właśnie pojawił się raport finansowy Activision-Blizzard podsumowujący wyniki pierwszego kwartału tego roku (Q1 2023). My rzecz jasna zajmiemy się tylko Blizzardem…

Zaczynamy od najsmutniejszej rzeczy, czyli wielkiego spadku aktywnych graczy (tzw. MAU – Monthly Active Users). O ile w ostatnim kwartale 2022 mieliśmy 45 milionów takich osób, to teraz ten wynik skurczył się do 27 milionów.

Można to jednak zrozumieć, bo tamten kwartał był napakowany premierami (Overwatch 2, World of Warcraft Lich King Classic, WoW: Dragonflight itd.). Z kolei teraz dostaliśmy wielkie nic.

  • 38M w Q1 2018
  • 37M w Q2 2018
  • 37M w Q3 2018
  • 35M w Q4 2018
  • 32M w Q1 2019
  • 32M w Q2 2019
  • 33M w Q3 2019
  • 32M w Q4 2019
  • 32M w Q1 2020
  • 32M w Q2 2020
  • 30M w Q3 2020
  • 29M w Q4 2020
  • 27M w Q1 2021
  • 26M w Q2 2021
  • 26M w Q3 2021
  • 24M w Q4 2021
  • 22M w Q1 2022
  • 27M w Q2 2022
  • 31M w Q3 2022
  • 45M w Q4 2022
  • 27M w Q1 2023

Ale spokojnie, z Blizzardem nie jest wcale tak źle. Przychody firmy wzrosły o 62% rok do roku w pierwszym kwartale, co było związane z dobrą kondycją marek Warcraft, Diablo i Overwatch.

No właśnie, gry Blizzarda:

World of Warcraft – “liczba abonentów na Zachodzie jest wyższa niż na równoważnym etapie ostatnich rozszerzeń”

Overwatch 2 – “Sezon 3, który rozpoczął się w lutym, w porównaniu z poprzednim sezonem przyczynił się do silnej retencji i konsekwentnych inwestycji graczy”

Diablo Immortal – “również przyczyniło się do wzrostu liczby rezerwacji netto Blizzarda w pierwszym kwartale, a gra odnotowała stabilne trendy w zakresie zaangażowania, utrzymania i inwestycji graczy.”

Diablo 4 – “publiczne testy gry w marcu spotkały się z bardzo dużym zaangażowaniem i pozytywnymi opiniami, a przedsprzedaż jest silna”

Cały raport znajdziecie TUTAJ.

 


21 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube