WoW, Diablo i inne gry Blizzarda zyskały 4 miliony graczy
Blizzard wreszcie ma powody do radości. To drugi kwartał z rzędu, w którym notuje znaczące wzrosty w liczbie aktywnych użytkowników miesięcznie (tzw. MAU – Monthly Active Users).
W Q2 2022 przybyło pięć milionów osób, a teraz – w Q3 2022 - kolejne cztery miliony osób.
W efekcie MAU wynosi teraz 31 milionów graczy.
- 38M w Q1 2018
- 37M w Q2 2018
- 37M w Q3 2018
- 35M w Q4 2018
- 32M w Q1 2019
- 32M w Q2 2019
- 33M w Q3 2019
- 32M w Q4 2019
- 32M w Q1 2020
- 32M w Q2 2020
- 30M w Q3 2020
- 29M w Q4 2020
- 27M w Q1 2021
- 26M w Q2 2021
- 26M w Q3 2021
- 24M w Q4 2021
- 22M w Q1 2022
- 27M w Q2 2022
- 31M w Q3 2022
Główna w tym zasługa Diablo Immortal, ale także World of Warcraft Wrath of Lich King Classic oraz zwykłemu WoW-owi, który – ze względu na zbliżający się dodatek “Dragonflight” – także zyskuje na popularności.
A Overwatch 2? Raport finansowy dotyczy okresu między 1 lipca a 30 września, więc Overwatch 2 jeszcze nie zalicza się do tego zestawienia (miał premierę 4 października). A szkoda, bo wtedy otrzymalibyśmy pewnie dwukrotnie, trzykrotnie, a może nawet czterokrotnie większą liczbę MAU.
Dlatego kolejny kwartał (z OV2 i WoW: Dragonflight) powinien być rekordowy.
A jeśli chodzi o finansowe, Blizzard także nie ma co narzekać.
Przychody Blizzarda z segmentu trzeciego kwartału wzrosły dwucyfrowo rok do roku w porównaniu z poprzednim kwartałem, który obejmował wydanie Diablo II: ResurrectedTM. Trzeci kwartał skorzystał na niedawnej premierze Diablo Immortal, podczas gdy rezerwacje netto we franczyzie Warcrafta były stabilne rok do roku.
TUTAJ znajdziecie pełny raport.