WoW wypadł z TOP10, Overwatch i Hearthstone z 40% spadkiem!
Dotarł do nas kolejny raport od firmy Superdata, która specjalizuje się w najlepiej zarabiających grach (online) na świecie.
W porównaniu do kwietniowego, a raczej marcowego zestawienia (raporty dotyczą miesiąca wstecz) zaszły spore zmiany. Dungeon Fighter Online – po trzech miesiącach panowania – musiał znowu uznać wyższość League of Legends.
Awansował Fortnite, awansował World of Tanks, a także The Divison 2. Z pecetowej listy TOP10 musieliśmy jednak pożegnać… World of Warcraft. „Największy” MMORPG na świecie, bo za takiego uznaje się WoW-a, przegrał ze swoimi konkurentami.
Nieciekawie wygląda sytuacja Overwatch i Hearthstone, które również notują bardzo słabe okresy. Jeśli wierzyć wyliczeniom firmy Superdata, oba tytuły straciły 40% w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Niestety spadek ciągle postępuje. Trudno będzie odbudować dawną bazę aktywnych graczy… Chyba że Overwatch przejdzie na Free-To-Play, na co wskazuje ostatni wysyp „Darmowych Tygodni”.
Overwatch and Hearthstone still face declines despite new content updates. Both titles saw a sequential bump in total digital revenue following new content releases, but still declined 15% and 37% year-over-year, respectively. On a combined basis, Overwatch and Hearthstone digital revenue across all platforms is down 39% year-to-date compared to the same time period in 2018.
Gry Blizzarda przeżywają kryzys. Ciekawe, czy WoW Classic i Diablo Immortal pomogą.