Wywiad: Piotr 'Sirvius' Dawidowicz

Dodany przez PlainLazy około 14 lat temu
9 6577

W drugiej odsłonie serii ekskluzywnych wywiadów dorwaliśmy zaprzyjaźnionego z naszym serwisem Piotra 'Sirviusa' Dawidowicza - koordynatora ds. polskiej społeczności graczy Runes of Magic. Z poniższego artykułu dowiecie się między innymi na czym polega praca Community Managera i skąd wziął się pomysł bezpośredniej koordynacji społeczności graczy MMO. Zapraszam do lektury.

Dołączona grafika

PL: Witaj, mógłbyś się przedstawić?
PD: Piotr Dawidowicz, Community Manager polskiej społeczności Runes of Magic, wśród społeczności znany jako Sirvius.

PL: Co należy do twoich obowiązków jako koordynatora ds. społeczności?
PD: Jestem przede wszystkim łącznikiem między polską społecznością Runes of Magic, a twórcami gry, informuję graczy o aktualizacjach, wydarzeniach i wszystkim innym, co dzieje się w grze, a o czym powinni wiedzieć gracze. Oczywiście komunikacja działa także w drugą stronę. Wszystko, co gracze chcą przekazać twórcom Runes of Magic, musi trafić najpierw do mnie, czy to przez forum lub za pomocą innych kanałów komunikacji. W ten sposób twórcy wiedzą, czego życzy sobie społeczność oraz co jej leży na sercu. Dodatkowo zajmuję się organizacją konkursów społecznościowych na forum, na stronie fanów RoM, na Facebooku oraz w innych mediach, dzięki którym społeczność ma szansę na zabawę także poza grą, a dodatkowo może wygrać ciekawe nagrody. Ogólnie rzecz biorąc sprawiam, aby nasza społeczność była zadowolona.

PL: Mógłbyś opisać typowy dzień swojej pracy? 
PD: Zaczynam dość wcześnie i kończę późno. Tyle... :) A tak poważnie to dzień zaczynam od sprawdzenia sytuacji na oficjalnym forum RoM, na stronie fanów na Facebooku oraz w pozostałych forach mediach, w których jestem obecny. Dużą uwagę przywiązuje do tego, aby pytania graczy nie pozostawały bez odpowiedzi. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy wszystkie teksty (newsy, promocje) są przetłumaczone i umieszczone na naszej głównej strony gry oraz w mediach społecznych. Pozostała część dnia to przygotowywanie konceptów i strategii na kolejne akcje dla polskiej społeczności. W międzyczasie regularnie sprawdzam wyżej wymienione media oraz jestem w kontakcie z naszym moderatorem i mentorem.

PL: Mentor? Brzmi tajemniczo...
PD: Mentor to doświadczony gracz, który przede wszystkim służy pomocą graczom odpowiadając na ich pytania. Mentor to także przywódca graczy, który swoją obecnością na forum wspiera mnie w prowadzeniu społeczności.

PL: Wracając do twojej pracy - którą jej część lubisz zatem najbardziej?
PD: Najbardziej lubię czytać pozytywne opinie graczy – lubię, gdy są zadowoleni. Lubie więc informować ich o rzeczach, które ich cieszą.

PL: Jako, że jesteś swoistym przedstawicielem Runes of Magic - grałeś w RoMa zanim dostałeś posadę koordynatora ds. społeczności?
PD: Na Runes of Magic zwróciłem uwagę kilka miesięcy temu i zacząłem grać. Gra zachwalana była (i jest) w wielu mediach ze względu na kompletną lokalizację oraz model free to play, który zdecydowanie przypada polskiej społeczności MMO do gustu, więc nie mogłem przepuścić takiej gry.

PL: Czy fakt, że miałeś styczność z grą miał decydujący wpływ na powołanie Cię na stanowisko? A może musiałeś złożyć aplikację, tak jak do "standardowej" pracy?
PD: Często jest tak, że Community Managerowie zaczynają swoją przygodę jako moderatorzy lub zajmują inne podobne funkcje związane z prowadzeniem lub moderowaniem forum. Ja zaczynałem podobnie, ale było to już dość dawno i swoje doświadczenie jako Community Manager zebrałem w innych grach. W przypadku obecnej pracy (jak i poprzednich) musiałem złożyć aplikację, ponieważ praca na stanowisku koordynatora ds. społeczności to "standardowa" praca, biuro i te sprawy... :)

PL: Ulubiony element Runes of Magic?
PD: Jest ich wiele, chyba za wiele, żeby wymienić jeden... ale jeśli mam wybierać, to będzie to System Dwuklasowy, dzięki któremu gracze mają możliwość wybrania drugiej postaci po osiągnięciu poziomu 10 klasą pierwszorzędną. Dzięki temu gracz może korzystać z umiejętności klasy drugorzędnej. Ale to tylko jeden z moich ulubionych elementów, których jest więcej.

PL: Czy mimo obowiązków wiążących się z posadą CM masz czas na zwykłe, casualowe granie?
PD: Czasu na granie mam mało, jednak zawsze znajdę chwilę, żeby oderawać się od rzeczywistości, odprężyć się i odatkowo sprawdzić, co dzieje się u konkurencji. :) 

PL: Niestety, wiele ludzi zarzuca Runes of Magic kopiowanie ogólnoświatowego hitu - World of Warcraft. Jak ustosunkujesz się do ich zarzutów?
PD: W moim odczuciu bardziej porównuje się Runes of Magic do WoW, niż zarzuca kopiowanie. Wielu graczy widzi Runes of Magic jako alternatywę dla WoW i to alternatywę darmową. Jednak nie tylko brak abonamentu sprawia, że Runes of Magic to MMO wyjątkowe. Szereg funkcji takich jak System Dwuklasowy, własny dom dla każdego gracza, System Run, Dynamiczne Dungeony, System Zwierzątek, Wojny Oblężnicze, regularne i obszerne aktualizacje, wojny międzyserwerowe, poza tym wyśmienita grafika, mnóstwo misji – wszystko to czyni Runes of Magic MMO wyjątkowym i innowacjnym, którego na pewno nie można nazwać klonem WoW.

PL: Skąd wziąłeś pomysł na bezpośrednią ingerencję w społeczności graczy MMO - między innymi naszą?
PD: Jeszcze przed rozpoczęciem pracy jako Community Manager Runes of Magic zauważyłem, że gra ma wielu fanów, którzy poza oficjalnym forum spotykają się na przeróżnych forach o tematyce MMO. Po rozpoczęciu koordynacji społeczności Runes of Magic postanowiłem to wykorzystać i dotrzeć do naszych fanów. Korzyść dla fanów jest oczywista – bez wychodzenia ze swojego ulubionego forum MMO mogą dowiedzieć się, co się dzieje w ich ulubionej grze. Tak samo było w przypadku naszego zaprzyjaźnionego forum mmorpg.org.pl. Przy okazji zdradzę, że już niedługo społeczność mmorpg.org.pl może spodziewać się ciekawego konkursu z nagrodami o tematyce Runes of Magic, ale na chwilę obecną nie mogę niczego zdradzić. 

PL: Wiesz może czy kolejny prawdopodobny hit od Frogstera - Tera Online - otrzyma polski support? A może będziesz również CM Tera Online?
PD: Na chwilę obecną wiadomo jest, że gra wyjdzie w trzech językach: angielskim, niemieckim oraz francuskim. Na temat polskiej wersji gry niestety nie mogę się wypowiedzieć, choć nie ukrywam, że osobiście cieszyłbym się z polskiej wersji językowej.

PL: O nowym rozdziale do RoM na razie wiadomo niewiele. Czy jest coś, co mógłbyś ekskluzywnie zdradzić na łamach tego wywiadu?
PD: Chapter IV ma pojawić się na koniec roku 2010 lub na początku roku 2011. Wiem i mogę zdradzić jedynie tyle, że przyniesie ze sobą wiele rozszerzeń, na które czekają wszyscy gracze. Na pewno żaden z nich nie będzie mógł narzekać na nudę. A jeśli chodzi o patch 3.0.4, to pojawił się on w czwartek, 16 września 2010. Wszystkie informacje na temat najnowszej aktualizacji można znaleźć na naszej oficjalnej stronie Runes of Magic.

PL: Na zakończenie - czy chciałbyś powiedzieć coś największej polskiej społeczności graczy MMO?
PD: Jestem dumny, że mam zaszczyt koordynować bardzo silną i największą polską społeczność MMO. Praca sprawia mi przyjemność, ponieważ pracuję z właśnie z Wami. Pamiętajcie, że jestem do Waszej dyspozycji.


9 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube