WYWIAD Z TWÓRCAMI REVELATIONS ONLINE!
Jakiś czas temu prosiłem was o wypisanie w komentarzach pytań, na które chcecie uzyskać odpowiedź zanim Revelations Online trafi na nasz rynek. Komentarzy była masa jednak musieliśmy się ograniczyć. Wybrałem zatem z pomocą pewnego osobnika kilka naszym zdaniem najciekawszych pytań i czekałem na upragnione odpowiedzi. Te dostaliśmy dzisiaj zatem przed wami odpowiedzi na wasze pytania, których udzielił Fabien Alexandre będący producentem Revelation Online. Bierzcie tosta/lody/herbatkę i czytajcie!
1. Jak Revelation Online chce się wyróżniać na tle innych gier MMO?
- Revelation Online będzie oferował spory kontent na starcie i mamy zamiar skupić się na jego, jakości. Zaczynając od cinematików przez rozwiązywanie wielu ciekawych zadań aż do wolności oferowanej przez Twoje własne skrzydła gra zapewni masę zabawy. Pojawią się interesujące instancje, rozwinięte PvP jak również fajne mechaniki gildyjne uczynią Twoją rozgrywkę wyjątkową.
2. Czy gracze będą mogli posiadać swój własny dom?
- Początkowo gracze będą mogli wybudować własne fortece gildyjne z możliwością modyfikacji. Te z kolei będą miały wpływ na rozgrywkę poszczególnych członków gildii. System domów został zapowiedziany, ale trafi do nas dopiero po premierze na wschodniej wersji gry.
3. Jak duży nacisk położono na PVP oraz w jakich strefach będzie ono dozwolone?
- PVP zostało zaprojektowane tak, aby było równie ważne jak rozgrywka PVE. Revelation Online zapewni wiele trybów PVP w końcowych fazach rozgrywki (end game) i aktywności takich jak: sezonowe areny PVPVE w konkretnych strefach, oblężenia zamków, wyzwaia gildyjne między serwerami. Od 40 poziomu gra będzie wspierać również otwarte PVP. W większości stref będzie można uczestniczyć w PK.
4. Jakiego systemu płatności mogą spodziewać się gracze?
- Nie możemy stwierdzić, na jaki system płatności oraz model biznesowy postawimy w tym momencie. Wiemy jednak, że jest to znacząca informacja dla wielu naszych graczy i możecie spodziewać się takiej wiadomości z naszej strony już niebawem.
5. Jak często planujecie wprowadzać aktualizacje i nowy kontent?
- Będziemy wprowadzać regularne zmiany i ulepszać aktualnie dostępną zawartość tak często jak będzie to możliwe lub potrzebne. Skupimy się, na jakości oferowanych aktualizacji, ale jasne jest, że nowy kontent trafi do nas po ówczesnym wprowadzeniu go w Chinach, więc zajmie to odrobinę więcej czasu.
6. Jak będzie wyglądał podział klas? Postawiono na „Świętą trójcę” czy bezklasowość?
- Gra korzysta z klasycznego podziału ról, ale w Revelation nasz progres pozwoli również na różne eksperymenty. Przykładowo klasa Okultysty, która głównie zajmuje się debuffowaniem oraz zadawaniem obrażeń na odległość, będzie posiadała opcję zaawansowanego rozwoju w kierunku wsparcia i leczenia.
7. Czego możemy spodziewać się w endgame?
- Gra będzie oferować dzienne questy, rajdy i grupowy kontent dla graczy PVE. PVP również zostało dopasowane do zabawy w endgame. Gildie wpasują się idealnie w oba tryby. Przykładowo najlepszy sojusz z jednego serwera będzie mógł wydać wojnę najlepszej grupie z serwera innego. Równie ciekawym systemem jest możliwość wprowadzania przez gildie nowych zadań specjalnie dla swoich członków.
8. Gracze powinni spodziewać się zabijania hord potworów czy też gładkiego brnięcia przez poziomy dzięki zadaniom?
- Opowieść skonstruowana jest tak, że nie będziemy musieli zabijać setek potworów. Zamiast tego całość oparta będzie na narracji i zadaniach. Jest to jedna z rzeczy, która sprawia, że Revelation Online będzie dostosowane do zachodnich graczy, którzy zaznajomieni są dużo lepiej z taką metodą zdobywania poziomów i osiągania endgame.
9. Czy gracze będą w stanie wyspecjalizować się w walce podczas lotu?
Gracze będą musieli nauczyć się walki oraz umiejętności bojowych używanych w powietrzu. Takie skille będą później możliwe do ulepszenia, co pozwoli na ciekawy rozwój batalii w powietrzu.
Usatysfakcjonowani? Ciężko mówić o ogromie informacji. Odpowiedzi były krótkie i zwięzłe. Jaka jest najciekawsza waszym zdaniem informacja? Mnie zainteresowała opcja tworzenia przez gildie nowych zadań dla własnych członków. Miło również wyglądają zapewnienia odnośnie PVP. Z pewnością ucierpią jednak gracze kochający grind, wśród których znaudję się ja, jednak swoistą rekompensat będzie otwarty świat i zapierające dech w piersiach loty nad ziemią.