Z 258 tysięcy do 8 tysięcy graczy. Wielki spadek popularności Last Epoch
Wielki oczekiwania, wielki hype, wielki sukces (marketingowy)… i wielki odpływ graczy.
Last Epoch zaliczył bardzo bolesny spadek zainteresowania. Z 258 tysięcy osób, które bawiły się w Last Epoch w pierwszych dniach do premiery, zostało ich tylko 8 tysięcy. Oznacza to, że Last Epoch stracił już 97% wszystkich aktywnych playerów!
Jeszcze gorzej wygląda sytuacja na Twitchu, gdzie z rekordowych 260 tysięcy widzów zrobiło się… 100 widzów (to średnia za ostatni tydzień).
Liczba graczy:
Wykres z ostatnich trzech miesięcy:
Czym tłumaczyć taką kondycję Last Epoch? Niewystarczającym end-game’em (w porównaniu do takiego PoE), ogólnym rozczarowaniem, a może po prosto zwykłym cyklem żywotności gier hack’n’slash, które w miarę trwania sezonu tracą coraz więcej osób.
Tak samo jest przecież z Path of Exile, aczkolwiek Path of Exile nigdy w swojej historii nie zaliczył takiego spadku. Zdarzało się, że PoE (pod koniec ligi) miał 75% mniej osób niż na początku, ale potem dostawaliśmy nową ligę, nowy dodatek i znowu mieliśmy rekordowe wyniki.
Ciekawe, czy z Last Epoch będzie podobnie? Czy po premierze nowego sezonu/cyklu liczba graczy powędruje do 50, 100, 150 tysięcy?