Z gier Blizzarda odeszło kolejne dwa miliony osób (!!!)
O ile spółka Activision-Blizzard ma się bardzo dobrze (głównie dzięki Call of Duty Warzone), to niestety sam Blizzard nie ma zbyt wielu powodów do świętowania.
Z każdym kolejnym kwartałem Blizzard Entertainment traci swoich graczy. I nie mówimy tutaj o tysiącach, ale milionach osób.
Tym razem z World of Warcraft, Diablo 3, Diablo 2, Overwatch, Hearthstone, StarCraft 2 oraz Heroes of the Storm wyparowały dwa miliony kolejnych graczy.
- 38M w Q1 2018
- 37M w Q2 2018
- 37M w Q3 2018
- 35M w Q4 2018
- 32M w Q1 2019
- 32M w Q2 2019
- 33M w Q3 2019
- 32M w Q4 2019
- 32M w Q1 2020
- 32M w Q2 2020
- 30M w Q3 2020
- 29M w Q4 2020
- 27M w Q1 2021
Gdyby to wszystko podliczyć, to od 2018 roku Blizzardowe gry straciły prawie 1/3 swoich aktywnych użytkowników. Na pewno mówimy o bardzo głębokim kryzysie… kryzysie zaufania, do którego przyczynił się sam Blizzard.
Ostatnie afery, brak ciekawych aktualizacji, zabijanie marek (np. Heroes of the Storm) czy masowe odejścia z firmy sugerują, że z Blizzard Entertainment – niegdyś najbardziej szanowaną firmą gamingową – dzieje się coś bardzo złego.
***
Na szczęście są światełka w tunelu. Mowa tutaj o World of Warcraft 9.1, WoW TBC Classic oraz Diablo Immortal. Tylko, czy to pomoże odwrócić tendencję spadkową?
Pełny raport znajduje się TUTAJ.