Z Runes of Magic wyparowało właśnie 12 serwerów…
Szumnie zapowiadane łączenie serwerów właśnie stało się faktem.
Z Runes of Magic (najlepszej darmowej gry MMORPG 2010 i 2011 roku) wyparowało właśnie dwanaście serwerów… które zostały zastąpione czterema większymi światami.
GameForge nie miało wyjścia. Liczba aktywnych graczy RoM-a spada cały czas, a takie łączenia (nazywane tutaj fuzjami) to jedyny sposób, żeby zapewnić pozostałej społeczności normalne warunki do grania.
- EU1 (EN) Vidar + EU11 (FR) Nuada + EU12 (ES) Ibergard + EU17 (PL) Nawia + EU23 (EN) Idun → INT1 (EN) Gaia
- EU10 (DE) Rath + EU4 (DE) Asteria → EU4 (DE) Aynara
- EU24 (DE) Zikiel + EU5 (DE) Garda + EU6 (DE) Baldr → EU5 (DE) Kadmos
- US1 Aeterna + US8 Phoenix → US1 (EN) Ayvenas
Oczywiście, w takich przypadkach pojawiają się pytania o ekonomię gry, która jest przecież inna dla każdego serwera.
GameForge ma jednak wytłumaczenie, jedyne możliwe wytłumaczenie, z którym trudno dyskutować:
Najważniejszym kryterium jest populacja serwerów. Długo rozważaliśmy wszystkie za i przeciw, lecz w końcu doszliśmy do wniosku, że nawet najlepsza ekonomia nie jest dużo warta bez odpowiedniej ilości graczy.
Szczegóły TUTAJ.