Za nami pierwsze testy Aion 2

W miniony weekend, 28-29 czerwca, w biurze NCSOFT w Pangyo odbyły się pierwsze “prawdziwe” testy Aion 2.
Koreańczycy zaprosili kilkadziesiąt osób (weterani, dziennikarze, krytycy, po prostu znawcy MMO), które miały okazję - jako pierwsze - wypróbować Aion 2. Podobno była to wersja pomiędzy Alfą a Betą.
Testy były objęte embargiem. Niektórzy mogli nagrywać filmy i robić zdjęcia, aby w odpowiednim czasie (za kilka tygodni?) podzielić się materiałami i wrażeniami na łamach prawdopodobnie południowokoreańskich mediów.
Uczestnicy testów wysłuchali prezentacji, mogli zadawać pytania deweloperom, ale przede wszystkim mogli grać - i to całkiem długo (od 9:30 do 19:00).


Po necie latają co prawda „wrażenia” uczestników testów, ale na razie trudno je zweryfikować, więc do tych ocen podchodziłbym z dystansem. Nie wiadomo, czy są prawdziwe.
- Grafika jest w porządku i lepsza niż w większości gier NCOFT.
- Szczegółowość obrazu nie jest gorsza niż w grach Throne i Liberty, ale Aion 2 ma nieco inny styl graficzny, a rozgrywka sprawia inne wrażenie.
- Świat jest bardzo duży.
- Skrzydła i lot mogą być używane niemal w każdej chwili, a nawet do ucieczki przed potworami
- Oczywiste jest, że gra nie jest jeszcze w wersji finalnej, ale dzieli ją od niej krok lub dwa.
- Możliwości personalizacji są bardzo szerokie i obejmują wiele opcji.
- PvE ma ocenę 4 na 5 w porównaniu do Lost Ark.
- Ogólnie rzecz biorąc, system walki sprawdza się dobrze w trybie PvE, ale jest zauważalnie gorszy w trybie PvP.
- Interfejs nie jest dokładną kopią klasycznych interfejsów mobilnych, ale jest bardzo podobny.
- 10 miejsc na umiejętności na panelu.
Aion 2 ma zadebiutować w Korei Południowej oraz na Tajwanie w ostatnim kwartale tego roku. Globalna/anglojęzyczna premiera jest planowana na Q2 2026, czyli za rok od tego momentu.