“Zabójcy WoW-a prawie zabili gatunek MMO”

Dodany przez guru ponad 4 lata temu
13 14198
“Zabójcy WoW-a prawie zabili gatunek MMO”

Kto to powiedział?

Gordon Walton – weteran branży gier wideo, który brał udział w tworzeniu naprawdę niesamowitych MMORPG-ów np. Ultima Online, The Sims Online, Star Wars Galaxies czy Star Wars The Old Republic. Obecnie pełni funkcję Producenta Wykonawczego Crowfall.

To właśnie on – w ramach “Find Your Next Game” – wygłosił bardzo odważną tezę, jakoby rzekomi zabójcy World of Warcraft (my nazywamy ich pogromcami) prawie uśmiercili cały gatunek gier Massively Online Multiplayer.

Luźne tłumaczenie:

“Największym wyzwaniem, z jakimi mierzą się twórcy MMO są zbyt długie cykle produkcyjne. Nie rozwijamy się tak szybko, jak inne gry, ponieważ ukończenie każdego (MMO) trwa zbyt długo. Nasze gry są tak duże i złożone. Całość zajmuje zazwyczaj pięć lat. To jest problem".

“Gigantyczny sukces, jaki odniósł World of Warcraft stał się problemem, ponieważ wszyscy inni pomyśleli – “hej, chodźmy tę drogą” – co spowodowało brak innowacji i zatrzymało rozwój gatunku na wiele lat”.

“WoW-killers prawie zabili gatunek MMO”

“Aby konkurować z WoW, musisz [finansowo] pokonać go. To absurdalna suma pieniędzy, której prawie nikt w branży nie może zebrać”.

Zgadzacie się z Panem Waltonem? Czy rzeczywiście zabójcy WoW-a (od Allodsa, RIFTA, Runes of Magic, WildStar po dziesiątki innych gier) wyrządzili taką krzywdę MMORPG?

A może problemem nie są oni, ale… sam World of Warcraft? Co by było, gdyby taka gra nigdy nie powstała?

Wiele lat temu zadałem to samo pytanie naszym czytelnikom (TUTAJ). Oto co odpowiedzieliście:


13 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube