„Prosimy o legalizację privów WoW”. List otwarty do Blizzarda od największego prywatnego serwera

Dodany przez guru około 15 godzin temu
35 3062
„Prosimy o legalizację privów WoW”. List otwarty do Blizzarda od największego prywatnego serwera

Turtle WoW wystosowało właśnie list otwarty do Blizzard Entertainment.

Jakby ktoś nie kojarzył, Turtle WoW to jeden z największych prywatnych serwerów World of Warcraft na świecie. Ten sam, który stworzył Mysteries of Azeroth (taki Classic+), który tworzy WoW 2.0 (WoW na silniku Unreal Engine 5) oraz ten sam… z którym Blizzard wojuje właśnie na prawnym polu. 

Niedawno Blizzard złożył pozew sądowy wobec autorów Turtle WoW, domagając się natychmiastowego zamknięcia (pisaliśmy o tym TUTAJ).

Twórcy Turtle WoW jednak się nie poddają, a ten list jest kolejnym krokiem. Esencja listu sprowadza się do tego, że privy nie muszą być wcale takie złe, że mogą łączyć społeczności i że fajnie było „zalicenjonować” serwery tworzone przez fanów. Czyli de facto zalegalizować prywatne serwery World of Warcraft, oczywiście po uzgodnieniach z “Zamiecią” i przy ich wytycznych, co do dalszego funkcjonowania. 

Jako przykład, twórcy Turtle WoW podają przypadki innych firm, które dogadały się z niektórymi projektami i postanowiły je zostawić, a nawet wspierać np. NCSoft w sprawie priva City of Heroes oraz Daybreak Game Company w sprawie Project 1999 (priva EverQuest).

Link do listu. 

Obszerne fragmenty listu: 

Drogi Blizzard Entertainment,

jesteśmy Turtle WoW, grupą fanów, którzy kochają World of Warcraft i dzielą odwieczne marzenie o wniesieniu wkładu w jego rozwój. Mysteries of Azeroth, nasze rozszerzenie zawartości, to wspólny wysiłek członków naszej społeczności: pisarzy, deweloperów, modelarzy 3D, kompozytorów, aktorów głosowych, projektantów gier, artystów i prezenterów radiowych, którzy wkładają swoją duszę i umiejętności w tworzenie środowiska, w którym inni mogą doświadczyć wizji, którą wszyscy podzielamy, poprzez rozszerzanie i wzbogacanie stworzonego przez Was uniwersum.

Przez siedem lat naszej obecności w sieci pracowaliśmy nad znalezieniem odpowiedniego przepisu na dodanie elementu powtarzalności do naturalnego rozwoju świata MMO. Każda aktualizacja wprowadza nowe obszary do eksploracji, nowe sposoby angażowania się w grę i wyzwania związane z poziomami, które wymagają od graczy kreatywnego i strategicznego podejścia do rozgrywki. Jednocześnie ciężko wywalczony postęp pozostaje cenny w miarę rozwoju gry. Reakcja naszej społeczności jest niezwykle pozytywna i wzruszająca. Nasi gracze konsekwentnie wyrażają, że Mysteries of Azeroth „czuje się jak dom, który zawsze wita graczy z otwartymi ramionami”.

Wiele udanych gier ma społeczność modderów. Jest ona częścią kultury gier i świadectwem jakości gry oraz pasji społeczności. Społeczność modderów World of Warcraft kwitnie i będzie się tylko powiększać w miarę pojawiania się kolejnych narzędzi. Wszystko, co tworzą Twoi oddani fani, wzbogaca uniwersum gry o różnorodne perspektywy i innowacyjne pomysły. Twoja narracja zainspirowała tę kreatywność i mamy nadzieję, że Blizzard zaakceptuje treści tworzone przez fanów jako własne dziedzictwo, zamiast zrażać tę pełną pasji społeczność.

Niestety, w przeciwieństwie do innych studiów, Blizzard nie dysponuje jeszcze strukturą, która pozwalałaby projektom takim jak nasz działać bez ryzyka konfliktu prawnego. Mając to na uwadze, z szacunkiem prosimy Blizzard o rozważenie stworzenia formalnego ekosystemu do licencjonowania serwerów społecznościowych prowadzonych przez fanów.

W imieniu naszej społeczności możemy powiedzieć, że wszyscy gracze byliby niezmiernie wdzięczni, gdybyście rozważyli współpracę ze społecznościami fanów, takimi jak nasza, w celu stworzenia jasnej i zgodnej z prawem ścieżki rozwoju dziedzictwa uniwersum World of Warcraft, z Waszym błogosławieństwem. Tworząc ekosystem, w którym moderzy mogą prowadzić własne serwery społecznościowe, Blizzard może nadal nadzorować i kontrolować jego postępy, jednocześnie zachęcając fanów do innowacji. Takie podejście nie tylko wzbogaciłoby rozgrywkę, ale także wzmocniło więzi między twórcami a graczami, zapewniając, że World of Warcraft pozostanie prawdziwym domem dla wszystkich, którzy go kochają.

Licencjonowany system dla serwerów prowadzonych przez fanów poszerzyłby aktywną publiczność World of Warcraft, przyciągając z powrotem graczy, którzy odeszli od oficjalnej gry w poszukiwaniu niszowych doświadczeń, których nie oferują główne edycje. Modyfikacje tworzone przez społeczność wypełniają te luki, oferując rozgrywkę, która przemawia do mniejszej, pełnej pasji publiczności. To nie tylko sprawia, że ​​ogólna baza graczy jest większa i bardziej zróżnicowana, ale także daje Blizzardowi źródło udanych koncepcji, które można zidentyfikować i zintegrować z przyszłą oficjalną zawartością.

Jesteśmy otwarci na każdą strukturę licencjonowania, która odpowiada wytycznym Blizzarda w zakresie zarządzania ryzykiem i finansów. Jeśli Blizzard chce iść naprzód, jesteśmy gotowi dostosować się i spełnić wszelkie wymagane przez Ciebie standardy techniczne, bezpieczeństwa i prywatności danych.

Czy list przyniesie skutek? Wątpię, ale powodzenia.

 


35 Komentarzy


Ostatnie gry