25 plusów i 25 minusów New World
MMORPG-ów nie powinno się recenzować. To bardzo dynamiczny i bardzo płynny gatunek gier, który zmienia się z każdą większą aktualizacją lub dodatkiem. To, co teraz jest dobre, może być złe za kilka miesięcy – i odwrotnie.
Przykłady? Przypomnijcie sobie, jakim tytułem World of Warcraft był dziesięć lat temu, a jakim jest teraz. Albo, co działo się przy premierze Final Fantasy XIV, a gdzie FFXIV znajduje się w obecnej chwili?
Dlatego zamiast recenzji New World, postanowiliśmy “pobawić się” w plusy i minusy tej produkcji.
Plusy:
1. Grafika!!!
2. Ładny i bogaty w szczegóły świat gry
3. To rzeczywiście open-world
4. “Zachodni” klimat gry
5. Buy-To-Play z przystępną ceną
6. Brak Pay2Win
7. Polska wersja językowa
8. Polski dubbing (co jest absolutną rzadkością w gatunku MMORPG)
9. Kapitalne udźwiękowienie z fantastycznymi odgłosami otoczenia
10. System walki nastawiony na ciągłą akcję
11. Rozbudowany crafting
12. Zbieractwo daje mnóstwo frajdy
13. Eksploracja mapy także
14. Frakcje, których wzajemna rywalizacja (i niechęć) dodatkowo napędza rozgrywkę
15. Ciągłe wojny, możliwość kontrolowania osad i ustalania własnych podatków
16. Duży nacisk na PvP, od którego – w pewnym momencie – nie sposób uciec
17. Rozwój postaci nastawiony na “trening” konkretnych rodzajów broni
18. Możemy łączyć/parować ze sobą różne bronie i otrzymywać najróżniejsze style walki
19. “Święta Trójca”
20. Wbudowany czat głosowy
21. Brak vendorów
22. Gra jest bardzo przyjazna casualom…
23. … i można się przy niej fajnie wyczilować
24. Praktycznie nieograniczony budżet na rozwijanie gry (to przecież wielki Amazon)
25. Potencjał na stanie się jeszcze lepszą produkcją
Minusy:
1. Brak tożsamości gry (ni to MMO, ni to survival, ni to sandbox)
2. PvE potraktowane po macoszemu
3. Bardzo ograniczony kreator
4. I jeszcze gorzej wyglądające modele postaci
5. Respimy się w losowym miejscu, zupełnie innym od swojego znajomego
6. Koszmarne efekty/animacje umiejętności (halo, mamy 2021 rok?!)
7. Fabuła? Jaka fabuła
8. Nudne i powtarzalne questy…
9. Duże odległości pomiędzy zleceniodawcą-NPC a miejscem zadania
10. A przez brak wierzchowców musimy wszędzie biegać z buta (czasami nawet po kilka kilometrów)
11. Powtarzające się modele mobków
12. Mała ilość dungeonów
13. Bardzo mało mechanik bossów
14. Niezbalansowane PvP
15. Optymalizacja wciąż pozostawia wiele do życzenia (spadki w miastach do 20-40 fps)
16. Brak systemu/animacji pływania (to naprawdę kompromitacja ze strony Amazonu)
17. Brak customizacji UI
18. Nie można stworzyć drugiej postaci w tej samej "rodzince" serwerów
19. Brak roadmapu, czyli nie wiemy, kiedy, co i w jaki sposób trafi do New World w przyszłości
20. W czasie biegu nie możemy otworzyć ekwipunku (bo postać nam się zatrzyma)
21. Wciąż duża ilość bugów i glitchów
22. Ograniczone opcje społecznościowe
23. Rezerwacja nicków (jeden na wszystkie serwery)
24. Nadużywany system raportów
25. Menu gry, które grzeje grę bardziej niż sama gra
Pół na pół, czyli elementy, które mogą być zarówno plusem, jak i minusem (w zależności od gustu gracza):
1. Mała ilość aktywnych umiejętności
2. Brak dungeon findera
3. Interfejs gry
4. Limitowany housing
5. Ograniczone szybkie podróżowanie
6. Mały rozmiar świata gry (w porównaniu do innych MMO)
7. Skórki na bronie i zbroje
8. Kompas zamiast mini-mapy
9. Questy PvP (jeśli zginiesz, musisz wziąć go ponownie)
10. Ilość (pojemność) graczy na serwerze