Czapki z głów, Jego Wysokość (Król) World of Warcraft świętuje swoje 10. urodziny!
Największy.
Najpopularniejszy.
Najbardziej dochodowy.
Najbardziej rozpoznawalny.
Najefektywniejszy.
Najbardziej opłacalny.
Najbardziej zaludniony.
Wieloma „naj” moglibyśmy nazywać World of Warcraft, chociaż najprościej bęzdzie, jeśli nazwiemy go NAJLEPSZYM MMORPG’iem, jaki kiedykolwiek powstał. Bo to przecież prawda. Zaczęło się od 1 miliona abonentów na początku 2005 roku, później regularny wzrost – w 2007 było to już 8 baniek, apogeum nastąpiło między Wrath of the Lich King a Cataclysmem, gdzie grało 12 milionów osób. Później powolny spadek do nawet 7 baniek u schyłku Pandarii. Kończy się jednak bardzo nieźle, bo WoW ma teraz 10 mln płacących ludzi.
A dokładnie między 22 a 23 listopada 2004 roku (w zależności od różnicy czasu) uruchomiono pierwszą – w tym wypadku amerykańską – wersję tego już kultowego tytułu. Jak łatwo policzyć, właśnie przypada okrągła rocznica gry. Blizzard o niej nie zapomniał, bo przygotował np. odświeżoną wersję rajdu znanego z podstawowej wersji, nową mapę PvP oraz darmowego peta (Molten Corgi) dla wszystkich.
Chyba pogratulujecie i napiszecie chociaż zwykłe, skromne „Wszystkiego Najlepszego”? Mówimy przecież o nasyzm Królu i grze, która zmieniła oblicze MMORPG’ów.
Sto lat!
guru
Ciekawostka: tak miał wyglądać WoW w 1999 roku.