Guild Wars 2 wprowadziło "dynamiczne dostosowywanie poziomu". Co to?
Mówiąc słowami przeciętnego Kowalskiego – jest to taki myk, który pozwala wysokopoziomowym bohaterom wracać do niskopoziomowych mapek bez poczucia, że robimy to zupełnie bezsensownie, bo i tak „potwory mamy na strzała”.
Mówiąc jednak bardziej oficajlnymi słowami (cytat z GuildWars2.pl, tłumaczenie Quise):
Zmieniliśmy formułę odpowiadającą za obliczanie atrybutów postaci, gdy system skaluje postać w dół. Dzięki temu rozgrywka na niskopoziomowych lokacjach jest bardziej zbalansowana i zapewnia więcej zabawy.
Zmieniliśmy formułę odpowiadającą za obliczanie nagród dla postaci, gdy system skaluje je w dół, aby były one satysfakcjonujące dla wysokopoziomowych graczy.
Czyli?
Naszym celem było odzwierciedlenie atrybutów wysokopoziomowych u postaci niskopoziomowych.
Jest to i sensowne… i głupie rozwiązanie. Fajnie, że potwory cały czas będą dotrzymywały nam kroku, jednak po co ktoś ma wracać do newbie-zone’ów, jeśli wykonał tam wszystko, co miał do wykonania? Jakieś pomysły? Czekam.
Pełne Dev Diary znajdziecie TUTAJ.
guru