The Secret World - "Ach, żebyśmy tak poszli pod komerchę"
Ot i mamy źródło wszelkich problemów Funcom'u. The Secret World nie odniósł sukcesu ponieważ "twórcy chcieli go uczynić unikalnym i klimatycznym MMORPG, a nie kolejnym komercyjnym produktem na rynku".
Przynajmniej tak twierdzi Martin Bruusgard, były lead designer projektu, a obecnie ofiara niedawnych zwolnień, w wywiadzie dla penny-arcade:
I have to stress I really like the game the way it is now, but if I’m thinking about making the game a more commercial success, I think we should’ve gone more commercial. That’s what I mean about not putting our twist to the degree that we did.
Brak leveli, klas, brak niektórych standardów znanych nam z innych MMORPG (WoW, ekhm...) jego zdaniem zadecydował o niepowodzeniu Tajemniczego Świata.
Do pewnego stopnia przyznam mu rację, bo The Secret World ma kilka interesujących rozwiązań, ale popatrzmy na takiego Star Wars: The Old Republic. Komercja jak się patrzy, setki milionów na reklamę i co? Free-to-play w niecały rok.
Zastanawia mnie czy ktokolwiek w biurze Funcom'u zadał sobie pytanie "a co jeśli nasza gra jest po prostu słaba?".
Stronę główną i darmowego triala The Secret World znajdziecie tutaj. Nie aż tak tajemniczo jakby się mogło wydawać. No i oczywiście ciekaw jestem waszego zdania.
*Ozonek