Wiecie, ile Blizzard traci kasy na prywatnych serwerach WoW'a? $3,2 mln za każde 50 tysięcy osób
Tak policzyli Chińczycy.
Według ich mediów, tylko jeden prywatny serwer World of Warcraft (w tym wypadku chodzi o niejaki Shenda World of Warcraft, jeden z bardziej popularnych tam privów) ukradł im z officiala 50 tysięcy graczy, oferując (prawie) identyczną zabawę, z tym wyjątkiem, że za darmo. Przełożyło się to z kolei na stratę firmy w wysokości… 3,2 miliona dolarów. Chodzi prawdopodobnie o wynik kwartalny.
Teraz sobie pomnóżcie to razy „ileś tam” nielegalnych serwerów oraz „ileś tam” graczy, którzy zrezygnowali z globalnej wersji właśnie na rzecz darmowej rozgrywki. Dotyczy to również Europy i polskich światów.
I sprawa się wyjaśniła, dlaczego WoW spadł do liczby 8,3 mln abonentów i dlaczego największy spadek zanotowano właśnie w Azji.
guru