Wywiad z Alpha-Testerem Guild Wars 2: "nie jest tak ekstra, jak się wam wydaje"

Dodany przez guru około 12 lat temu
85 11938
Wywiad z Alpha-Testerem Guild Wars 2: "nie jest tak ekstra, jak się wam wydaje"

Którego nie obowiązuje już NDA z Alpha Testów, więc był tak miły i podzielił się ze mna, z Wami swoimi odczuciami nt. Guild Wars 2. Zapraszam.

Rozmówcę możecie kojarzyć… z naszego portalu, bo przez jakiś czas był on nawet Redaktorem. Ale wiadomość o swoim wstąpieniu do wczesnych testów GW2 trzymał w wielkiej tajemnicy, co z resztą było logiczne, bo ArenaNet skutecznie „ścigała” osoby, które łamały ówczesny zakazy.

Jedziemy. 

 

6. Chcąc czy nie chcąc,  jesteś zmuszony się przedstawić. Krótko. 
 
Cześć, jestem Wiktor, lat 17, uczeń technikum, ludzie z GW i forum kojarzą mnie pewnie pod pseudonimem Might Tay.
 
I od razu prosto z mostu, bo wiem, że większość czytelników czeka tylko na to jedno pytanie, mianowicie - czy Guild Wars 2 naprawdę będzie przełomowym MMORPG na rynku? 
 
Powiem ci szczerze - gra ta na pewno porządnie zatrzęsie rynkiem MMO, wznosząc je na nowy poziom. Jest tutaj naprawdę wiele nowych, znakomitych elementów, które prędzej czy później będą w MMO na porządku dziennym, ale na razie są one... innowacyjne i unikatowe.
 
A czy możesz z czystym sumieniem, szczerze, z ręką na sercu powiedzieć, że GW2 to najlepszy MMORPG w jaki kiedykolwiek przyszło Ci grać? A może były lepsze gry? 
 
Mogę jeszcze dorzucić słowo harcerza. Z gier, w które miałem przyjemność (większą lub mniejszą, a o ile dobrze pamiętasz, byłem tutaj kiedyś redaktorem) grać, GW2 prezentuje się naprawdę znakomicie.  Doszedłem do wniosku że gra posiada w sobie ułamek każdej innej dobrej gry MMO - trochę z GW (ten wspaniały klimat), trochę z L2 , trochę z Aion'a (chain skill's, ale tutaj to stoi na o wiele lepszym poziomie), trochę z WoW'a (przy niektórych bossach trzeba mieć nie tylko umiejętności, ale też dużą ilość cierpliwości). Takich przykładów mogę wymienić z 50.
 
Jeśli podrzuciłbym Ci cztery gry, w które nigdy nie grałeś - teoretycznie, ale widziałeś gameplay'e i zapowiedzi, czyli: ArcheAge, TERA, Guild Wars 2 i The Secret World, to czy aby na pewno wybór padłby na GW2? 
 
Hmm, dobre pytanie. W pierwszej kolejności na pewno bym zagrał w GW2, z racji faktu iż jestem fanem GW, ale na 100% spróbowałbym też ArcheAge. Klimat The Secret World mi nie odpowiada, natomiast w przypadku TERA... cóż, Frogster + abonament to dla mnie wystarczający argument na nie (teraz pewnie czytający będą na mnie wrzeszczeć, że jestem dzieckiem, którego nie stać na abonament - to fakt).
 
Jeśli miałbyś wymienić element w GW2, który odróżnia to MMO od innych gier, który zrewolucjonizuje rozgrywkę, który sprawi najwięcej frajdy, to byłoby to...
 
Zdecydowanie Chain Skill. Łączenie różnych umiejętności różnych klas. Przyznam szczerze, takiej frajdy, jakiej doświadczaliśmy używając wspólnie podstawowych, najsłabszych umiejętności, przeradzając je w te naprawdę mocne, dawno nie miałem i wiele graczy z Alphy na pewno to poprze. Przykład? Zamrożenie ziemii (Elemantalist) + ognista pułapka (Ranger) + wybuchowy skok (Thief) + AoE Guardiana = AoE blind i Weakness z kosmicznymi obrażeniami (chyba właśnie podałem komuś pomysł na naprawdę zabójczy chain w PvP).
 
A odwrotnie?
 
Nie wiem jak będzie teraz, ale na Alphie były tylko 2 AoE heale (od Guardiana i Rangera). Niby nic takiego, w świecie gdzie każdy ma swojego heala, ale jednak jak postać dostaje po mordzie, to pomoc z zewnątrz by się przydała.
 
To było Twoje zdanie, a teraz zdradź minusa GW2, który irytuje nie tylko Ciebie, ale też innych graczy? 
 
No, tutaj będzie duży problem, bo nie znam zbyt dużej ilości osób które grały już w GW2 i mogłyby się na ten temat wypowiedzieć. Ale z obserwacji wiem, iż wiele osób narzekało, że expienie samemu jest strasznie długie i monotonne, i że w party idzie to o wiele sprawniej.
 
Nie sądzisz, że ludzie za bardzo napalają się na GW2, żeby później przeżyć nieprzyjemny powrót na ziemię? Gdzie nie popatrzymy, tam news o Guild Wars 2, nowy gameplay, nowa informacja.
 
ArenaNet stara się jak najlepiej zaprezentować swój nowy twór, więc się nie dziwię. Jednak napaleńcy powinni wziąć zimny prysznic, bo gra nie jest taka ekstra, jak się im wydaje
 
A nie masz wrażenia (ja takie mam), że z każym kolejnym gameplay'em, screen'em, informacją, coraz mniej Ci się chce grać w GW2?  Sam przyznałeś, że grałeś na Alpha i nie masz zamiaru uczestniczyć w weekendowych testach. 
 
Heh, tutaj bardziej chodzi o sytuację z zewnątrz. Grę już widziałem, pierwszy szał już przeszedł, więc dam innym szansę się wyszaleć. Faktycznie, czekam z niecierpliwością, ale już nie taką jak pół roku temu, jednak bardziej to wynika z tego, że już wiem na co czekam.
 
Zastanawia mnie grafika,  już nie najmłodsza. A przecież jest to pierwszy element, na który zwracamy uwagę (choć się do tego nie przyznajemy). Wciąż daje radę? 
 
Jak dla mnie grafika jest w sam raz. Wiele fanów TERY może narzekać, z początku też tak do tego podchodziłem, ale po wejściu do gry zmieniłem zdanie (może wina filmików?). Patrząc na wspaniały krajobraz i animacje umiejętności nie dostrzeżemy iż grafika jest "nie najmłodsza".
 
GW2 to niby "next-genowy MMORPG", ale jak może być "next-genowy", jeśli nie posiada systemu NON-TARGET, który jest przyszłością gier? A może tutejszy point'n'click jest równie dynamiczny?
 
System NON-TARGET przyszłością gier? Nie, wiesz co, chyba tak nie sądzę. Dowód? Właśnie GW2. Może i nie grałem w wiele MMO z NON-TARGETEM (Dragon Nest i RaiderZ), ale z całą stanowczością stwierdzam, że pod względem dynamiczności GW2 jest równy albo nawet i lepszy. Warto też zwrócić uwagę na otoczenie, które podczas niektórych walk się zmienia i może nas ostrzec przed nadciągającym zagrożeniem. Może walka wygląda na sztywną, ale tylko na początkowych levelach. Ale to samo mamy np. w WoW'ie czy L2, ale od pewnego momentu, a mianowicie pierwszych bossów/instancji, praktycznie nie mamy czasu żeby myśleć jakich guzików używamy. Poważnie, na Alphie były 2 instancje, z czego po piątym ukończeniu, musiałem iść kupić nową myszkę (możliwe też dlatego, że byłem zmuszony robić DPS, healać (zalety posiadania jednego z dwóch AoE heali) i czasami tankować jednocześnie.
 
A te słynne "dynamic events" - pic na wodę, czy prawdziwa rewolucja?
 
Rewolucja, z całą stanowczością rewolucja. Czasem ślepe podążanie za treścią zadania może przynieść więcej szkody niż pożytku. Warto więc zatrzymać się na minutę i dokładnie przemyśleć czy chcemy zrobić dokładnie to co nam każą, czy poszukać innej drogi. W najgorszym razie, przy wejściu do stolicy rzucą się na nas z mieczami, a odbudowa zszarganej reputacji trochę trwa.
 
Szczerze. Cholernie irytuje mnie brak jasnego podziału na klasy, który poważnie chwieje moją decyzją o zakupie gry. Nie mamy tutaj typowego healera, Supporta, który ograniczyłby się tylko do jednej roli. 
 
Masz rację. Brak healera można bardzo boleśnie odczuć. Przykład: walczymy, mamy resztkę życia, używamy self heala i nagle stun. Cooldown na umiejętność już nabity, więc zostaje się ratować potkami. Jak już wspomniałem wcześniej, podczas Alphy były tylko 2 AoE heale i 3 target heale, mam nadzieję, że ich ilość zostanie podwyższona.
 
A jak się w ogóle dostałeś do Alpha Testów? Trzeba było dać w łapę ArenaNet, czy wystarczy być weteranem w Guild Wars 1? 
 
Mój skromny fundusz uczniowski wynosi około 1/100000 tego, ile musiałbym zapłacić żeby zagrać w Alphie. Weteranem GW faktycznie jestem, ale gra w to o wiele więcej ludzi lepszych niż ja. Po prostu pewnego słonecznego dnia (w ubiegłe wakacje) wszedłem na skrzynkę mailową i zobaczyłem ten napis: Congratulations! You have been invited to Guild Wars 2 Alpha Tests. Początkowo pomyślałem że to jakiś spam, naciągactwo itd. Jednak wszystko się zgadzało, skontakowałem się nawet z ANet w sprawie potwierdzenia. Tak, moje zachowanie w momencie dostania potwierdzenia, może sobie wyobrazić każdy.
 
Ile contentu mieliście w Alpha Testach i ile zmieniło się od tamtego czasu? 
 
Bardzo mało. Podstawowe tereny do 20lvl, 2 instancje, 5 klas i 3 rasy. Ile się zmieniło? Obstawiam że level zostanie podniesiony do 50, co za tym idzie rozszerzą ilość dostępnego obszaru. Pewnie też gracze dostaną wszystkie rasy i klasy.
 
Czy pośród weteranów GW i testerów GW2 pojawiają się spekulacje nt. premiery? Przed, czy po wakacjach, jak to pisałem w newsach? 
 
W trakcie wakacji. Wraz z informacją o zakończeniu wsparcia GW dla Windows 95 i 98, najbardziej prawdopodobnym terminem jest koniec czerwa/lipiec. Wcześniej był to koniec sierpnia/wrzesień.
 
Dzięki Might. Czas na pozdrowienia. Hmm, i może jakieś "słowo na niedzielę" dla osób, które wejdą w weekend do gry?
 
Cóż, z całą pewnością pozdrawiam wszystkich użytkowników MMORPG.org.pl wraz z administracją, oraz gildię z GW - Obrońców Askalonu [PL]. No, i skoro już o tym wspomniałeś, to pokuszę się o trzy małe ostrzeżenia: Hybrydy postaci są złe, bez trzech party nie ruszajcie smoków, w przypadku gry Asurą pamiętajcie o golemie.
 
 
guru

85 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube