Age of Conan - gra MMORPG, która zasługiwała na dużo więcej...

Agek

20 maja 2008 roku to bardzo ważna data w MMORPG-owej historii.

Dokładnie dwanaście lat temu na rynku zadebiutował Age of Conan, a ściślej mówiąc Age of Conan: Hyborian Adventures osadzony w bardzo popularnym uniwersum Conana Barbarzyńcy (stworzonym przez Roberta E. Howard'a). 

Gierka momentalnie odniosła duży sukces. Po tygodniu sprzedała się w milionie egzemplarzy, a sam Age of Conan wygrał wiele prestiżowych rankingów. 

Sielanka trwała do 2011 roku, kiedy Age of Conan zaczął tracić na popularności. To zmusiło Funcom do zmiany modelu płatności z P2P na ‘hybrydowy’, który zawierał w sobie trochę Free-To-Play i trochę Pay-To-Play. Część contentu była za darmo, ale za drugą część musieliśmy płacić.


UPDATE: po kilku latach usunięto największe ograniczenia, dzięki czemu Age of Conan jest teraz tytułem Free-To-Play z prawdziwego zdarzenia!


Niestety w tym samym czasie doszły problemy producentów,  którzy zaprzestali regularnych aktualizacji, a kilka lat później totalnie ich zaprzestali (nie licząc ostatniego „update’u” z jednym rajdem). 

Efekt? Zamiast popularnego MMORPG, który już dawno powinien otrzymać wymarzony sequel, mamy ledwo żyjący tytuł z maksymalnie kilkoma tysiącami aktywnych użytkowników. 

Age of Conan, ze względu na swoje uniwersum i bardzo dojrzałe uniwersum, powinien teraz stać w jednym rzędzie z Dungeons & Dragons Online, Lord of the Rings Online czy Neverwinter. A zobaczcie, gdzie są tamte gry, a gdzie jest AoC. Ta gra zasługiwała na dużo więcej. 


Rocznicowe eventy potrwają do 9 czerwca. Czekają was codzienne nagrody plus darmowy mount do odebrania. 

Szczegóły TUTAJ

Zobacz także

7 komentarzy