Age of Conan - gra MMORPG, która zasługiwała na dużo więcej...
20 maja 2008 roku to bardzo ważna data w MMORPG-owej historii.
Dokładnie dwanaście lat temu na rynku zadebiutował Age of Conan, a ściślej mówiąc Age of Conan: Hyborian Adventures osadzony w bardzo popularnym uniwersum Conana Barbarzyńcy (stworzonym przez Roberta E. Howard'a).
Gierka momentalnie odniosła duży sukces. Po tygodniu sprzedała się w milionie egzemplarzy, a sam Age of Conan wygrał wiele prestiżowych rankingów.
Sielanka trwała do 2011 roku, kiedy Age of Conan zaczął tracić na popularności. To zmusiło Funcom do zmiany modelu płatności z P2P na ‘hybrydowy’, który zawierał w sobie trochę Free-To-Play i trochę Pay-To-Play. Część contentu była za darmo, ale za drugą część musieliśmy płacić.
UPDATE: po kilku latach usunięto największe ograniczenia, dzięki czemu Age of Conan jest teraz tytułem Free-To-Play z prawdziwego zdarzenia!
Niestety w tym samym czasie doszły problemy producentów, którzy zaprzestali regularnych aktualizacji, a kilka lat później totalnie ich zaprzestali (nie licząc ostatniego „update’u” z jednym rajdem).
Efekt? Zamiast popularnego MMORPG, który już dawno powinien otrzymać wymarzony sequel, mamy ledwo żyjący tytuł z maksymalnie kilkoma tysiącami aktywnych użytkowników.
Age of Conan, ze względu na swoje uniwersum i bardzo dojrzałe uniwersum, powinien teraz stać w jednym rzędzie z Dungeons & Dragons Online, Lord of the Rings Online czy Neverwinter. A zobaczcie, gdzie są tamte gry, a gdzie jest AoC. Ta gra zasługiwała na dużo więcej.
Rocznicowe eventy potrwają do 9 czerwca. Czekają was codzienne nagrody plus darmowy mount do odebrania.
Szczegóły TUTAJ.