Apex Legends banuje, zarabia 500 milionów dolarów, podbija Steama, ale kawy nie robi
Sporo ostatnio newsów związanych z Apex Legends, ale trudno się dziwić – 7 sezon jest dla tego battle royale’a rewolucyjny. Cross-play z konsolami, debiut na Steamie, wprowadzenie pojazdów, nowa mapa, nowa postać, dodanie klubów i masa innych nowości. Dzisiaj jednak nie o tym, bowiem takie informacje już u nas widzieliście. Zamiast tego pomarudzę Wam o wszystkim innym!
Respawn banuje w Apex Legends graczy z wysokich rang, którzy podbijali swój poziom, grając z osobami na niskich rangach. W poprzednim sezonie znalazły się osoby, które za pomocą błędu, będąc w Diamencie, rywalizowały z osobami z Brązu. W ten sposób farmili punkty i wspinali się jeszcze wyżej w hierarchii. Deweloperzy informują, że wszystkie 419 kont, które dopuściły się tego procederu, zostało zbanowane. Co ciekawe, błąd był w grze od 2019 roku, a samo Respawn nie potwierdziło, czy został on naprawiony. Jedziemy dalej!
EA poinformowało, że Apex Legends to jedna z ich najlepiej zarabiających produkcji. W zasadzie gra wystartowała od zera i teraz zasłużyła na miano bohatera, a to wszystko w ciągu dwóch lat! Firma podaje, że zarobki tego battle royale’a wzrosły o 24% względem zeszłego roku i teraz przekraczają 500 milionów dolarów w ciągu roku. EA jest przy tym przekonane, że nie jest to szczyt możliwości Apex Legends i w przyszłości celują w miliard dolarów rocznie. Co ciekawe, wspomniano również o wersji mobilnej, która miałaby pomóc osiągnąć ten cel.
Co ja tam jeszcze w tytule wykrzyczałem? Ach, Apex Legends na Steamie. Wszyscy zadowoleni są z premiery gry na platformie Valve. W szczytowym momencie było 88 tysięcy graczy, a do tego tytuł wciąż utrzymuje się w TOP 10 najpopularniejszych gier na Steamie. EA jest przekonane, że liczby te urosną i może nie dogonią PUBG, tak nadal pozostaną na wysokim poziomie. Warto tutaj dodać, że Apex Legends na Steamie nie wymaga posiadania klienta Origin, a jedynie odpowiedniego konta.
Jeśli chodzi zaś o rzeczy negatywne, to niemal wszyscy marudzą na battle passa Apex Legends, który jest zbyt grindowaty i nieopłacalny. Respawn już wprowadziło odpowiednie zmiany i teraz całość powinna działać sprawniej. Dzięki temu wbijanie kolejnych poziomów ma być znacznie przyjemniejsze, a w przyszłości ma być jeszcze lepiej. I to by było na tyle. No, ale kawy to Apex Legends nadal nie robi…
We've seen a lot of feedback about Battle Pass progression being too slow. So today we'll ship the following change:
— Apex Legends (@PlayApex) November 6, 2020
🔸XP required per Star: 10,000 > 5,000
Also, starting next week, your Weekly Challenges will take much less time to complete.