Ashes of Creation zaoferuje dynamiczne wydarzenia, realnie wpływające na grę
Guru poinformował Was, że Ashes of Creation nie zamierza bawić się w NFT, Pay 2 Earn i inne takie blockchainowe interesy. To jednak nie wszystko, co twórcy mają do powiedzenia na temat swojego MMORPG-a. Przykładowo, zespół posłuchał społeczności i wprowadził więcej opcji do kreatora postaci. Dzięki temu nie czeka na nas atak klonów, gdy tylko zalogujemy się do gry.
Zapowiedziano również dynamiczne eventy PvE, dzięki którym świat w Ashes of Creation ma być żywy. W każdym zakątku gry zawsze ma się coś dziać – od małych do większych atrakcji. Mowa tu o pojawieniu się specjalnych NPC, złóż minerałów, czy zmianach pogodowych, które będą miały znaczenie w zabawie. Przykład? Grupka goblinów pojawią się w wybranym obszarze. Jeśli nikt się z nimi nie rozprawi to urosną w siłę, zbudują własną osadę i zaczną być postrachem okolicy.
Jeśli kojarzycie rifty z Rifta lub wydarzenia z Guild Wars 2 to czegoś takiego oczekujcie w Ashes of Creation, ale na ponoć szerszą i bardziej znaczącą skalę. Co więcej, wydarzenia nie będą związane jedynie z walką. Klęski żywiołowe i inne atrakcje również są w planach. Nie zabraknie również podobnych wydarzeń, ale związanych z PvP – jakiś mini-boss, który postanowi siać chaos oraz zniszczenie może posiadać wartościową nagrodę, którą otrzyma tylko jedna grupa wojowników.
Zespół odpowiedzialny za Ashes of Creation zaznacza również, że nie ma co zapamiętywać lokacji konkretnych zasobów do gatheringu, bowiem ich miejsce odrodzenia będzie się zmieniało. Kopalnia z czasem może nie oferować już minerałów, ale jakaś jaskinia w wyniku losowego wydarzenia może zacząć obfitować w rzadkie skałki.
Mnie zaś ciekawi, jak bardzo te wszystkie atrakcje będą losowe. Nie zdziwię się, jakby Ashes of Creation używało algorytmu, który raz-dwa rozwikłają gracze. W ten sposób powstaną strony specjalizujące się w podawaniu dokładnego czasu i miejsca występowania konkretnego wydarzenia. Chociaż szczerze przyznam, że chciałbym, aby tego typu rzeczy pozostały nieprzewidywalne.