Blizzard: “chcemy, aby World of Warcraft był bardziej przystępny”

World of Warcraft poczynił ogromne postępy w kwestii swojej przystępności w ostatnich latach. I nie mówimy o “boostach” (awansujących postać na max lvl), ale znacznie szybszym procesie levelowania oraz przebudownym early-game, który potrafi fajnie wgłębić się w świat WoW-a.
Mimo wszystko World of Warcraft to wciąż mega rozbudowany MMORPG, który posiada pierdyliard mechanizmów & funkcji, które mogą przerazić nowego użytkownika wkraczającego dopiero do Azeroth.
Dlatego Blizzard – w najnowszym komunikacie “A Word on World of Warcraft for 2025” – mówi o jeszcze większej przystępności swojego tytułu.
“Chcemy, aby World of Warcraft był bardziej przystępny dla każdego, kto chce dołączyć do przygód, które dla niego przygotowaliśmy”
Wiemy, że doświadczenie może być lepsze i pracujemy nad nowymi ulepszeniami funkcji, aby usprawnić doświadczenie w niedalekiej przyszłości i rozszerzyć to, czym może być w przyszłości.
Wiemy, że sprawienie, aby gra była rzeczywiście “gościnna”, wymaga dużo pracy, ale jesteśmy oddani tej pracy i wprowadzimy pewne ulepszenia w Midnight i The Last Titan . Będę szczery — to będzie długoterminowa, ciągła podróż, ponieważ gra ewoluuje i zmienia się z każdym rozszerzeniem. Nie ma szybkiego rozwiązania, ale jesteśmy na to gotowi.
Co jednak najważniejsze, ulepszenie WoW-a odbywa się w porozumieniu ze społecznością. Wygląda więc na to, że Blizz wyciągnął wnioski z przeszłości, gdzie niczego nie konsultował i wprowadzał rzeczy, o które fani nigdy nie prosili.
Obszar, na którym chcemy się skupić w dużym stopniu, to nasza społeczność. Jesteście tym, co ożywia Azeroth i sprawia, że nasza gra jest naprawdę wyjątkowa. Aby właściwie zaangażować się w ten fundamentalny aspekt World of Warcraft , mamy teraz dedykowaną inicjatywę społeczną w naszym zespole programistów. Społeczność stoi obok naszych innych inicjatyw (takich jak rozszerzenia lub domy), aby zapewnić rozwiązania i funkcje — takie jak na przykład nagrody za pozytywne zachowanie, łatwiejsze sposoby nawiązywania kontaktów z podobnie myślącymi graczami, odgrywanie ról <gasp!> i wiele innych.
Jako jeszcze bardziej konkretny przykład, szukamy ulepszeń w sposobie łączenia znajomych w grze, wyszukiwarki grup i lepszej integracji ze wspólnymi zewnętrznymi platformami społecznościowymi, z których wiemy, że społeczność regularnie korzysta. Zespół pracuje teraz nad projektami społecznymi, o których mamy nadzieję, że będziemy mogli podzielić się więcej w ciągu przyszłego roku.
Trzeba też uczciwie przyznać, że Blizzard mocno się ogarnął przez ostatnie 2-3 lata. Z hejtowanego MMORPG, który był otwarcie bojkotowany, a gracze uciekali do np. FFXIV, World of Warcraft znowu jest na szczycie gatunku Massively Multiplayer Online.
Zgadzacie się?