Blizzard przeprasza za Pre-Patch w World of Warcraft

Dodany przez PefriX ponad 6 lat temu
13 15455
Blizzard przeprasza za Pre-Patch w World of Warcraft

Pre-Patch do Battle for Azeroth zagościł na serwerach World of Warcraft. Otrzymaliśmy sporo nowości, w tym trochę zmian w umiejętnościach postaci, więcej poprawek w talentach, rewolucję w kwestii PvP (War Mode!!!) oraz kilka „mniejszych” elementów, jak np. redukcję statystyk.

Do tego zapowiedziano, że za tydzień rozpocznie się wydarzenie fabularne, dzięki któremu dowiemy się, co się stało w Darkshore oraz w jaki sposób spłonęło Teldrassil. Jest na co czekać, ale nie zabrakło również powodów do płaczu.

Okazało się bowiem, że Pre-Patch równocześnie namieszał w grze, wprowadzając sporo błędów. Nie chodzi nawet o niedziałające addony, o które płakało sporo osób na czacie gry (Burning Legion, nie pozdrawiam). Mowa tutaj o nie działających questach, zmodyfikowanych przedmiotach, czy popsutych osiągnięciach. Niemniej to „drobnostki”, bowiem prawdziwym problemem okazała się właśnie redukcja statystyk oraz skalowanie poziomów.

Coś poszło w aktualizacji 8.0 nie tak, w efekcie czego gracze zadawali zdecydowanie za małe obrażenia. Redukcja statystyk miała doprowadzić do zmniejszenia wyświetlanych liczb, ale nie doprowadzić do tego, że zwykły mobek będzie utrapieniem. Niektóre czary w ogóle nie zadawały obrażeń, bo coś się popsuło.

Na domiar złego skalowanie poziomów potrafiło oszaleć. Przeciwnik (mobek) dostosowywał się według sobie tylko znanych algorytmów, stając się rywalem nie do ubicia. Odczuwalne to było przede wszystkim w niektórych instancjach, gdzie w drużynie znajdowali się gracze na różnych poziomach.

Mobek dostosowywał swój poziom nie do każdego z osobna, przez co czasami było „przezabawnie”. Nie wspominając o bossach w bardziej wymagających wyzwaniach. Doszły mnie nawet słuchy, że Antorus jest aktualnie większym wyzwaniem, niż podczas premiery!

Blizzard przeprasza graczy za całe zamieszanie i obiecuje, że w ciągu kilku dni całość zostanie naprawiona. Firma przyznaje, że wynikło to z ich winy, bowiem byli nieco leniwi. Większość problemów wywołała bowiem redukcja statystyk, którą po raz pierwszy wprowadzono przez zautomatyzowany system.

Przy rozszerzeniu Warlords of Draenor działano manualnie, co pozwalało na o wiele większą precyzję, ale było zdecydowanie zbyt czasochłonne. Tym razem pokuszono się o usprawnienie procesu, ale jak widać, efekt nie do końca był tego warty.

Listę błędów znajdziecie tutaj. Przykładowo Kael'thas jest teraz łysy :).


13 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube