Brak wyboru płci, brak śmierci - nowe ekscytujące informacje o Palia
Dodany przez guru ponad 3 lata temu
12 13422
Czym jest Palia i dlaczego właśnie ten MMO wywołał takie poruszenie w internecie? Zapraszamy do poprzedniego newsa – TUTAJ.
Już? Przeczytaliście? W takim razie przejdźmy do nowych informacji o grze, które wczoraj i dzisiaj pojawiły się na Reddicie i Discordzie.
Ogólne:
- Palia jest tworzona na silniku Unreal Engine 4
- Jeśli koszty gry pozwolą, to Palia przejdzie na Unreal Engine 5
- Produkcja rozpoczęła się trzy lata temu
- Obecnie nad grą pracuje 50 osób, a studio cały czas zatrudnia nowe osoby
- Pre-Alpha będzie dostępna tylko w języku angielskim
- Pre-Alpha to kwestia miesiąca lub miesięcy
- Palia jest już “bardzo grywalna”
- Na początku będzie obowiązywać NDA
- Dodatkowe wersje językowe pojawią się w zależności od zainteresowania produkcją
- Jest jednak za wcześnie, aby mówić o dacie premiery
Sprawy techniczne:
- Minimalistyczne, ale za to bardzo funkcjonalne UI z możliwością customizacji
- Małe wymagania sprzętowe, Palię powinniśmy odpalić nawet na – cytat – “garbage PC”
- Na samym początku Palia pojawi się tylko na PC
- Planowane jest jednak wydanie gry na “jak największej ilości platform”
- Wsparcie dla kontrolerów w późniejszym czasie
Serwer:
- Nie będziemy mogli wybrać serwerów
- Przy ekranie postaci będzie duży przycisk “Play” i już
- Planowane są jednak pewne ograniczenia ze względu na region
Tworzenie postaci:
- Brak wyboru płci podczas tworzenia naszej postaci
- Zamiast tego dostaniemy ogólną funkcję “body type”, aby każdy z graczy mógł stworzyć własnego, odpowiadającego jego preferencjom awatara
- Dwie dostępne rasy (Ludzie i Elfy), z czego tylko Ludzie są obecnie grywalni
- O kolejnych rasach twórcy Palia jeszcze nie dyskutują
Ekwipunek:
- Jako że Palia praktycznie nie będzie posiadać systemu walki, nasz ekwipunek – zamiast gradeów i statystyk – będzie spełniał przede wszystkim rolę kosmetyczną
Świat gry:
- Otwarty świat…
- … ale z możliwością szybkiego podróżowania (Singularity 6 nie chce, abyśmy spędzali długich godzin na dostanie się z jednego punktu do drugiego)
- Jedna godzina w rzeczywistości będzie odpowiadać dobie w grze
- Świat gry ma być pełen easter-eggów i nawiązań do popkultury
- Dynamiczny system pogody? Pogoda ma się zmieniać, ale to nie jest priorytet dla producentów
PvE:
- Hunting Skill – to będzie prawdopodobnie jedyny element związany z walką
- Polowanie na zwierzęta przy użyciu np. non-targetowego Łuku (celownik na środku ekranu)
- Nasza postać nie będzie mogła umrzeć!
- 4-osobowe Party
- Brak narzuconych klas postaci
- “Grupowe przygody” – cokolwiek to znaczy
- Odpowiednikiem gildii będą tutaj tzw. Neighborhoods (sąsiedztwa/dzielnice).
PvP:
- PvP nie jest obecnie planowane, na pewno nie w takiej formie jak w “normalnych” MMO
RP:
- Dzięki naciskowi na interakcję i ogromną ilość emotek, Palia ma być idealnym miejscem na role-playing
Crafting:
- Duży nacisk na craftowanie
- Masz odpowiednią ilość materiałów, po prostu wycraftuj wymarzony przedmiotów
- Cooking? Gathering? Woodcuting? To wszystko i jeszcze więcej znajdzie się w Palia
- Różnorodność roślin
- Nie, jedzenie nie będzie mogło zgnić
Housing:
- Działkę mieszkaniową zdobędziemy poprzez specjalną linię-questów
- Do naszego domku będziemy mogli zapraszać innych graczy i chwalić się wystrojem
- Brak opcji kradzieży
- Inny gracz nie będzie mógł zabrać przedmiotów z cudzego domku
- Gracze będą mogli sobie pomagać wzajemnie w budowie własnych mieszkań
- Ogromne możliwości wyposażenia domków z dodatkowymi opcjami sterującymi
Social:
- Możliwość romansowania i “zakładania” związków
- Nie tylko pomiędzy graczami, ale także NPC-kami
- Specjalny Anti-griefing System, dzięki któremu toksyczni gracze nie popsują naszej zabawy (szczegóły wkrótce)
TUTAJ trwa rejestracja do Pre-Alphy.