Brak wyboru płci, brak śmierci - nowe ekscytujące informacje o Palia

Palia

Czym jest Palia i dlaczego właśnie ten MMO wywołał takie poruszenie w internecie? Zapraszamy do poprzedniego newsa – TUTAJ.

Już? Przeczytaliście? W takim razie przejdźmy do nowych informacji o grze, które wczoraj i dzisiaj pojawiły się na Reddicie i Discordzie. 


Ogólne:

  • Palia jest tworzona na silniku Unreal Engine 4
  • Jeśli koszty gry pozwolą, to Palia przejdzie na Unreal Engine 5
  • Produkcja rozpoczęła się trzy lata temu
  • Obecnie nad grą pracuje 50 osób, a studio cały czas zatrudnia nowe osoby
  • Pre-Alpha będzie dostępna tylko w języku angielskim
  • Pre-Alpha to kwestia miesiąca lub miesięcy
  • Palia jest już “bardzo grywalna”
  • Na początku będzie obowiązywać NDA
  • Dodatkowe wersje językowe pojawią się w zależności od zainteresowania produkcją
  • Jest jednak za wcześnie, aby mówić o dacie premiery

Sprawy techniczne:

 

  • Minimalistyczne, ale za to bardzo funkcjonalne UI z możliwością customizacji
  • Małe wymagania sprzętowe, Palię powinniśmy odpalić nawet na – cytat – “garbage PC”
  • Na samym początku Palia pojawi się tylko na PC
  • Planowane jest jednak wydanie gry na “jak największej ilości platform”
  • Wsparcie dla kontrolerów w późniejszym czasie

Serwer:

  • Nie będziemy mogli wybrać serwerów
  • Przy ekranie postaci będzie duży przycisk “Play” i już
  • Planowane są jednak pewne ograniczenia ze względu na region

Tworzenie postaci:

  • Brak wyboru płci podczas tworzenia naszej postaci
  • Zamiast tego dostaniemy ogólną funkcję “body type”, aby każdy z graczy mógł stworzyć własnego, odpowiadającego jego preferencjom awatara
  • Dwie dostępne rasy (Ludzie i Elfy), z czego tylko Ludzie są obecnie grywalni
  • O kolejnych rasach twórcy Palia jeszcze nie dyskutują

Ekwipunek:

  • Jako że Palia praktycznie nie będzie posiadać systemu walki, nasz ekwipunek – zamiast gradeów i statystyk – będzie spełniał przede wszystkim rolę kosmetyczną

Świat gry:

  • Otwarty świat…
  • … ale z możliwością szybkiego podróżowania (Singularity 6 nie chce, abyśmy spędzali długich godzin na dostanie się z jednego punktu do drugiego)
  • Jedna godzina w rzeczywistości będzie odpowiadać dobie w grze
  • Świat gry ma być pełen easter-eggów i nawiązań do popkultury
  • Dynamiczny system pogody? Pogoda ma się zmieniać, ale to nie jest priorytet dla producentów

PvE:

  • Hunting Skill – to będzie prawdopodobnie jedyny element związany z walką
  • Polowanie na zwierzęta przy użyciu np. non-targetowego Łuku (celownik na środku ekranu)
  • Nasza postać nie będzie mogła umrzeć!
  • 4-osobowe Party
  • Brak narzuconych klas postaci
  • “Grupowe przygody” – cokolwiek to znaczy
  • Odpowiednikiem gildii będą tutaj tzw. Neighborhoods (sąsiedztwa/dzielnice).

PvP:

  • PvP nie jest obecnie planowane, na pewno nie w takiej formie jak w “normalnych” MMO

RP:

  • Dzięki naciskowi na interakcję i ogromną ilość emotek, Palia ma być idealnym miejscem na role-playing

Crafting:

  • Duży nacisk na craftowanie
  • Masz odpowiednią ilość materiałów, po prostu wycraftuj wymarzony przedmiotów
  • Cooking? Gathering? Woodcuting? To wszystko i jeszcze więcej znajdzie się w Palia
  • Różnorodność roślin
  • Nie, jedzenie nie będzie mogło zgnić

Housing:

  • Działkę mieszkaniową zdobędziemy poprzez specjalną linię-questów
  • Do naszego domku będziemy mogli zapraszać innych graczy i chwalić się wystrojem
  • Brak opcji kradzieży
  • Inny gracz nie będzie mógł zabrać przedmiotów z cudzego domku
  • Gracze będą mogli sobie pomagać wzajemnie w budowie własnych mieszkań
  • Ogromne możliwości wyposażenia domków z dodatkowymi opcjami sterującymi

Social:

  • Możliwość romansowania i “zakładania” związków
  • Nie tylko pomiędzy graczami, ale także NPC-kami
  • Specjalny Anti-griefing System, dzięki któremu toksyczni gracze nie popsują naszej zabawy (szczegóły wkrótce)

TUTAJ trwa rejestracja do Pre-Alphy.

Zobacz także

21 komentarzy