Bug zniszczył Metina2 i jego ekonomię. Można było produkować niezliczoną ilość złota!
Kolejny bug niszczący grę w kolejnym MMORPG od GameForge. Przypadek? „Nie sondze”.
Okazało się bowiem, że we wszystkich wersjach Metina2 od GF (nie tylko na polskiej) istniał bug z wykorzystaniem Banku Gildyjnego. Wystarczyło przygotować pewną ilość Yang (wirtualna waluta) do przekazania, przygotować się do akceptacji, a potem… rozłączyć internet. Takim sprytnym sposobem bugowaliśmy czy raczej dupowaliśmy złoto.
Najgorsze jest jednak to, że tak naprawdę nie wiadomo, od kiedy istniał ten bug. Albo wszystko „popsuło się” podczas ostatniej aktualizacji (dwa tygodnie temu)… albo już podczas wprowadzenia Banku Gildyjnego dawno dawno temu.
Tutaj filmik, jak to mniej więcej wyglądało (oglądać od 1:02):
Gracze, którzy odkryli to odpowiednio wcześnie, są już teraz bogaczami. Realnymi bogaczami. Wystarczyło przecież produkować Yangi, a potem sprzedawać np. na Allegro po promocyjnych cenach. Na takim procederze mogli zarobić tysiące złotych.
Oczywiście GameForge koniec końców dowiedziało się o tym błędzie i w trybie pilnym zorganizowało dzisiaj przed południem inspekcję serwerów.
Tylko, co oni teraz mogą? Zbanować exploiterów? Owszem, ale tego co zarobili na sprzedaży Yang, już im nie zabiorą. Rollback? To raczej mało prawdopodobne, aczkolwiek jeśli GameForge odkryje, że w taki sposób "wyprodukowano" miliony milionów Yang, to możliwe, że tak się właśnie stanie. W tym wypadku pojawia się kolejne pytanie - od jakiego momentu byłaby cofka ?
Ehh, przez takie akcje odechciewa się grać w MMORPG. Tyrasz, farmisz, poświęcasz dziesiątki godzin na udoskonalenie swojej postaci, a tu przychodzi jakiś buger i w mgnieniu oka zarabia tyle, ile ty przez rok.