Co dalej z Guild Wars 2? ArenaNet zdradza przyszłość dla gry!

Dosłownie kilkadziesiąt minut temu ArenaNet opublikowała obszerny artykuł „From the Wilds to What’s Next”, który jest niczym innym tylko spojrzeniem w przyszłość GW2.
A więc tak: 15 lipca nastąpi ogłoszenie kolejnego rozszerzenia do gry, które będzie się jednak trochę różnić od dwóch poprzednich dodatków.
ArenaNet wyciągnęła wnioski z nowej polityki rozwoju (zapoczątkowanej w 2023 roku), przeanalizowała sytuację, posłuchała opinii graczy i wprowadziła zmiany.
Dlatego kolejne rozszerzenie będzie rozbudowywane trochę inaczej. Nadal będą to kwartalne aktualizacje, ale niekoniecznie zawsze z nową zawartością.
W naszym kolejnym rozszerzeniu udoskonalamy tę strukturę, aby nadać każdej aktualizacji większą głębię i wpływ. Pierwsza kwartalna wersja po premierze rozszerzenia nie będzie zawierać nowej zawartości fabularnej ani mapy. Zamiast tego skupi się na aktualizacjach podstawowych systemów i długoletnich funkcjach. Takie podejście daje nam przestrzeń do ponownego przyjrzenia się podstawowym elementom gry — ulepszeniom, które wspierają długoterminową kondycję Guild Wars 2.
Skupiając się na rozwoju historii i mapy w drugiej i trzeciej kwartalnej aktualizacji, jesteśmy w stanie uczynić te wydania bardziej solidnymi i satysfakcjonującymi. Każde z nich wprowadzi większą, bogatszą w treść mapę i dłuższą, bardziej rozwiniętą historię niż to, co gracze zobaczyli w odpowiednich aktualizacjach Guild Wars 2: Janthir Wilds .

ArenaNet chce BUDOWAĆ MĄDRZEJ, a niekoniecznie więcej. Firma skupi się na istniejących systemach, zamiast dostrczać znowu coś nowego.
Oznacza to usprawnienie nakładających się funkcji, zmniejszenie technicznego długu i wzmocnienie tego, co sprawia, że Guild Wars 2 lśni. Skupimy się na zrównoważonych ulepszeniach fundamentów gry.
W nowym rozszerzeniu dostaniemy nowe Elitarne Specjalizacje, ale działające inaczej niż w przeszłości. Zamiast dedykowanej broni otrzymamy dedykowany styl rozgrywki.
Elitarne specjalizacje powracają, tym razem zaprojektowane tak, aby współpracować z elastycznym systemem tworzenia, który udoskonalaliśmy przez ostatnie kilka lat. Te nowe specjalizacje nie będą miały dedykowanej broni. Zamiast tego każda z nich wprowadza unikalną mechanikę zawodu, nową linię cech, umiejętności użytkowe, umiejętność elitarną, umiejętność leczniczą i odrębne style gry bez ograniczania Cię do konkretnej broni lub wyposażenia.
ArenaNet chce także rozwijać end-game PvE, który został mocno zaniedbany przez ostatnie lata (dopiero niedawno otrzymaliśmy nowy rajd - pierwszy od 2019 roku).
Ale nie tylko.
Patrząc w przyszłość, będziemy nadal rozszerzać zawartość endgame. Ale równie ważne jak dodawanie kolejnych jest ulepszanie tej zawartości, uczynienie jej bardziej przystępną i bardziej satysfakcjonującą, aby do niej wracać.
W pierwszej kwartalnej wersji naszego kolejnego rozszerzenia otrzymamy ujednolicenie rajdów i Strike Missions w bardziej spójną strukturę, ulepszenie procesu wdrażania dla nowych graczy, przeprojektowanie części interfejsu użytkownika, uproszczenie nagród i zainwestowanie w systemy, które sprawią, że treści grupowe będą łatwiejsze do włączenia się i bardziej wartościowe, aby przy nich pozostać.
No to chyba nie musimy się martwić o przyszłość GW2. Prawda?

