CrossFire pierwszą grą, która musi informować o procentowych szansach wydropienia „rzadkiego” przedmiotu
Według nowych przepisów każda gra online (MMO i MMORPG również) działająca na terenie Chin jest zobowiązana do informowania swoich użytkowników o procentowych szansach wydropienia „rzadkich” przedmiotów z różnego rodzaju skrzynek lub loot boxów.
Tamtejsi gracze otrzymają dokładne info, co znajduje się w środku i ile wynosi szansa/prawdopodobieństwo zdobycia poszczególnych przedmiotów. Chodzi o pełną jawność i przejrzystość!
Pierwszą grą, która dostosowała się do nowych regulacji prawnych jest CrossFire. W tym przypadku chodzi o tzw. „crate’y” zawierające goldy, skiny, części ubioru lub bardzo rzadkie bronie.
In accordance with new regulations, Chinese game publishers are now listing the probability of virtual items such as loot boxes.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 27 kwietnia 2017
Crossfire- pic.twitter.com/Mtqw7gL0nH
Oby reszta świata (w tym również Europa) poszły za przykładem Chińczyków. Gdyby taki gracz zobaczył, że masz 0,5% szansy na wydropienie nożyka w CSGO, legendarnego skina w Overwatch lub rzadkiego mounta w Elder Scrolls Online, to zastanowiłby się dwa razy przed ewentualnym zakupem.