Cthulhu w Smite, jaki jest, każdy widzi, ale wiedzieliście, że jest z niego Wielki Marzyciel?
Hi-Rez dostarczyło pakiet informacji na temat najnowszego bóstwa, które w czerwcu oficjalnie trafi do Smite. Cthulhu to Wielki Marzyciel i Arcykapłan Wielkich Przedwiecznych. Przez niego otwiera się przejście do kosmicznych istot o niewyobrażalnej mocy. Istnieją one od niepamiętnych czasów, gdyż powstały prawdopodobnie przed nastaniem znanego nam wszechświata.
I choć Cthulhu śpi w podwodnym więzieniu R’yleh, jego moc ujawnia się w każdym aspekcie życia na Ziemi, stając się źródłem niepokoju i rozpaczy. Wkrótce wybudzi się ze snu i bogowie Smite staną przed próbą, jakiej jeszcze nigdy nie doświadczyli.
Trzeba przyznać, że tak znamienita i zacna postać, jak Cthulhu, wiązała się ze sporymi oczekiwaniami. Czy Hi-Rez im podołało? Patrząc po umiejętnościach bóstwa, klimatu na pewno nie można mu odmówić:
- Pasywne – Żerowanie na strachu - Cthulhu niszczy psychikę wrogich bogów, nakładając kumulacje Udręki swoimi umiejętnościami i ostatnim trafieniem łańcucha swoich ataków podstawowych. Przy czwartej kumulacji Udręki wrogowie zostają poddani Szaleństwu. Dodatkowo Cthulhu zyskuje moc magiczną za każdego pobliskiego wroga dotkniętego Szaleństwem
- Przerwa zdrowotna - Cthulhu posyła przeraźliwy ładunek energii, zadając obrażenia wszystkim trafionym wrogom i zmniejszając ich szybkość ataku. Wrogowie trafieni tą umiejętnością przez 6 s zadają mniejsze obrażenia Cthulhu. Umiejętność ta nakłada 1 kumulację Udręki, a jeśli trafiony wróg zwrócony był przodem do Cthulhu – to 2 kumulacje, lub przestrasza ich, jeśli już znajdują się pod wpływem Szaleństwa. Udane skonsumowanie Szaleństwa na stałe zwiększa bazowe łagodzenie tej umiejętności.
- Bagno - Cthulhu przyzywa portal tworząc złowrogie bagno spowalniające w lokalizacji docelowej. Podczas aktywacji umiejętności Bagno rozszerza się, a portal wystrzeliwuje dwie porcje zepsucia, które trafiają wszystkich wrogów znajdujących się w Bagnie zadając im obrażenia. Pierwszy strzał spowalnia także wrogów, zaś drugi zakorzenia ich. Oba nakładają po 1 kumulacji Udręki. Wcześniejsze anulowanie umiejętności wstrzymuje wzrost Bagna oraz wystrzały portalu.
- Fala terroru - Cthulhu tworzy dwa wirujące pociski po swych bokach, rozwijając skrzydła i rzucając się do przodu. Trafieni bogowie otrzymują obrażenia, zostają ogłuszeni i odrzuceni do tyłu. Pociski lecą odrobinę wolniej, ale mają większy zasięg i także zadają obrażenia wrogom. Wrogowie trafieni przez Cthulhu lub pociski otrzymują 1 kumulację Udręki.
- Otchłanie szaleństwa - Cthulhu ujawnia swą prawdziwą postać i przenosi pole bitwy do R’lyeh, zaś wszyscy bogowie złapani w pobliżu otrzymują obrażenia. Znajdując się w tej formie Cthulhu zyskuje dostęp do nowych umiejętności. Wrogowie w pobliżu Cthulhu otrzymują kumulacje Udręki. Jeśli są zwróceni w jego stronę, otrzymują je szybciej. Wrogowie otrzymują też efekty osłabienia od Przerwy zdrowotnej, przez co mogą zadawać Cthulhu mniej obrażeń. Ach, no i „Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn”.
Umiejętności prawdziwej formy:
- Odcięcie - Cthulhu smaga grunt pod sobą, tworząc 3 duże pociski. Pociski te zadają obrażenia wrogom i nakładają kumulujące się osłabienie redukcji ochrony. Umiejętność ta nie aktywuje efektów przedmiotów.
- Spustoszenie - Cthulhu wystrzeliwuje niszczący ładunek energii psychicznej, który zadaje obrażenia wrogom i wyrzuca ich w górę.
- Transfuzja - Cthulhu przesyła swoją własną siłę życiową w obszar wokół siebie, zapewniając sojusznikom leczenie, szybkość ruchu oraz siłę/moc. Także wrogowie zostają trafieni i otrzymują tym więcej obrażeń, im bliżej Cthulhu stoją. Umiejętność ta zadaje Cthulhu obrażenia w wysokości 6% jego maks. zdrowia. Jeśli Cthulhu ma poniżej 20% zdrowia, umiejętność ta nie zadaje mu obrażeń, lecz efekty dla sojuszników zostają zmniejszone o 50%.
Cthulhu trafi do Smite 16 czerwca. Strach się bać!