Diablo 3.5, tryb SSF, filtr łupów - nowe rewelacje z Diablo 4

„Raxxanterax” - jeden z czołowych streamerów i content creatorów Diablo 3, Diablo 4 oraz Path of Exile przeprowadził wczoraj prawie dwugodzinny wywiad z deweloperami Blizzarda.
Większość czasu poświęcono oczywiście zbliżającemu się Sezonowi 11 i masowych zmianach w kluczowych mechanikach gry…
Diablo 4 będzie inne. Całkowita przeróbka gry - oto lista zmian!
… ale nie zabrakło również pytań o teraźniejszość i przyszłość Diablo 4.
Dowiedzieliśmy się, że „trwają intensywne prace” nad filtrem łupów aka loot filterem. Fajnie, ale… to samo słyszeliśmy rok temu. Nie podano żadnych terminów, nie pokazano żadnych materiałów. Tak samo z większą ilością miejsca w Skrytkach (wiadomo tylko, że Blizzard coś planuje w tej kwestii, ale również zero konkretów).
Diablo 4 otrzyma także znany i lubiany z Path of Exile tryb SSF, Solo Self Found, który pozwoli na totalnie solową rozgrywkę, bez handlu i bez drużyny. SSF znajduje się w fazie rozwoju i powinien pojawić się po Sezonie 11. Czyli pewnie dopiero w S12.
Co jeszcze? „Raxxanterax”, całkiem słusznie, porównał Diablo 4 do Diablo 3.5, gdzie Blizzard - zamiast iść do przodu i wprowadzać totalnie unikalne elementy rozgrywki, których nie było wcześniej w serii - zaczął je bezczelnie kopiować z Diablo 3. Co odpowiedzieli deweloperzy?
Nie próbujemy stworzyć Diablo II ani Diablo 3.5. Pożyczanie tego, co działa, jest w porządku, ale celem jest stworzenie czegoś, co będzie pasowało tylko do Diablo 4
Ale największym kuriozum było tłumaczenie deweloperów, dlaczego w Sezonie 11 wiele systemów D4 zostanie przerobionych lub całkowicie przebudowanych. Podobno… są one przestarzałe.
Halo, mówimy o Diablo 4, które dopiero niedawno świętowało drugie urodziny. Drugie, a nie dwunaste.
***
Pełny wywiad znajdziecie poniżej (od 6:39:00 do 8:23:00).