Dota 2 kończy z Battle Passami. Gra będzie lepsza i bardziej darmowa
O ile większość producentów/wydawców wciska Przepustki Bojowe gdzie tylko mogą, to Valve – o dziwo – poszło w drugą stronę.
Przeanalizowało sytuację Dota 2 i uznało, że ich czołowa gierka będzie lepsza, ciekawsza i bardziej perspektywiczna właśnie bez Battle Passów. Szczególnie że większość osób i tak nie kupowała Przepustek…
Brak BP pomoże rozwijać Dotę 2 w kierunku zawartości (czy ulepszaniu rozgrywki), zamiast ładowania kolejnych kosmetyków czy głupotek.
Oto fragmenty obszernego komunikatu Valve (TUTAJ):
Każdy podjęty przez nas krok miał sens przy indywidualnym rozpatrywaniu każdego z nich: dowolny przedmiot był bardziej wartościowy, gdy dołączono go jako część Przepustki Bitewnej, więc dołączaliśmy coraz więcej i więcej. Prowadziło to do corocznego wydawania treści na monumentalną skalę, ale za to znacząco ograniczyło naszą zdolność do wykonywania pracy, której efekty były cenne i zadowalające dla graczy, ale jednocześnie nie wpasowywały się w linię nagród Przepustki Bitewnej.
Większość graczy Dota 2 nigdy nie kupuje Przepustki Bitewnej i nigdy nie otrzymuje z niej żadnych nagród. Każdy gracz Dota mógł odkrywać nową mapę, bawić się nowymi przedmiotami i przypadkowo ginąć z ręki dręczyciela – każdy z nich czerpie korzyści z ulepszeń interfejsu i nowych funkcji klienta. Reakcja społeczności na Nowe Rubieże pomogła nam zbudować przekonanie, że mniej pracy nad zawartością ozdobną dla Przepustki Bitewnej i więcej nad rozmaitością ekscytujących aktualizacji jest właściwą długoterminową ścieżką zarówno dla samej gry, jak i jej społeczności.
Zamierzamy dalej kroczyć ścieżką rozpoczętą przy wydaniu aktualizacji Nowych Rubieży. Oznacza to tworzenie szerokiej gamy funkcji i treści dla gry, które będą wydawane na różne sposoby. Dalej będziemy wydawać zbiory przedmiotów ozdobnych w ciągu roku, ale oprócz tego dorzucimy także bardziej zróżnicowane aktualizacje, które spodobają się każdemu graczowi Dota 2.
Uwalniając cykl aktualizacji i zawartości Dota od ograniczeń czasowych i strukturalnych Przepustki Bitewnej, możemy wrócić do tworzenia treści w sposób, który znamy najlepiej: wymyślając zabawne pomysły we wszystkich płaszczyznach i formach oraz odkrywając je razem z wami.
Cieszycie się?