Dungeon Fighter Online nie jest już najlepiej zarabiającą grą MMORPG na świecie
Nowy raport od firmy Superdata zdominował Cyberpunk 2077, który – jeśli wierzyć tamtejszym analitykom – okazał się największą premierą w historii cyfrowej dystrybucji.
***
Wszystko fajnie, ale nas bardziej interesuje to, co dzieje się na pozostałych miejscach – tam dopiero jest ciekawie.
World of Warcraft kolejny miesiąc znalazł się nad Dungeon Fighter Online, co oznacza, że to nie południowokoreańska instancjonówka z 600 milionami zarejestrowanych użytkowników, ale właśnie WoW jest obecnie – na przełomie 2020 i 2021 roku – najlepiej zarabiającym tytułem MMORPG na świecie.
Pytanie tylko, ile taki stan rzeczy się utrzyma? Kilka tygodni? A może kilka miesięcy? Hype na Shadowlands musi przecież kiedyś minąć. A nic nie zapowiada, żeby to samo stało się z Dungeon Fighter Online, który zarobił już 15 miliardów dolarów i który wciąż generuje ogromne pieniądze dla Nexona.
Kolejny miesiąc i kolejny raport (za styczeń) powinien być kluczowy. Wtedy będzie wiadomo, co dzieje się z WoW-em.
Szkoda, że Blizzard zrezygnował także z podawania dokładnej liczby abonentów WoW-a. Wtedy mielibyśmy jakieś pojęcie, co do faktycznej kondycji gry.
W TOP10 PC mamy jeszcze dwójkę innych przedstawicieli MMO. To chińskie Fantasy Westward Journey Online (nigdy niewydane w Europie) oraz World of Tanks, które również – słowami Wargaming – należy do naszego szeroko pojętego gatunku.