(Dwa miesiące od premiery) New World stracił już 85% aktywnych graczy
Zgodnie z obietnicą dostarczamy kolejny raport z “Nowego Świata”. Niestety kolejny raz nie mamy dobrych informacji.
Spadek graczy nadal postępuje i nic (ani nikt) nie jest w stanie tego zatrzymać. Nawet ostatni content-update dostarczony przez Amazon Games czy przecena na Steamie z okazji Jesiennej Wyprzedaży, nie spowodowała odwrócenia trendu.
Łącznie, w dwa miesiące (i dwa dni) od swojej premiery New World stracił już 85% aktywnych graczy. A jeśli mamy być dokładni…
-84,11%
Z 913 tysięcy graczy online, zrobiło się mniej około 145 tysięcy graczy online (a dzisiaj ta liczba będzie jeszcze mniejsza).
Niestety, potwierdzają się nasze wcześniejsze obliczenia (sprzed kilku tygodni), gdzie New World miał mieć na przełomie listopada i grudnia maksymalnie 150 tysięcy osób – i tak też się dzieje.
W ten sposób możemy założyć, że do Bożego Narodzenia liczba osób online spadnie poniżej 90-100 tysięcy.
Oczywiście, wyniki New World – gdyby je porównać z innymi tytułami MMORPG na Steamie – nadal wyglądają imponująco, ale to tylko pozory. FFXIV, ESO, Black Desert itd. utrzymują stały (czasami zwyżkujący) poziom graczy przez długie lata, tymczasem New World leci na łeb, na szyję.
I tak naprawdę nikt nie wie, kiedy i w jaki sposób ten spadek się zatrzyma. O ile w ogóle się zatrzyma…
Cały czas słyszymy o exploitach, problemach ze złotem, dochodzi do tego rosnąca plaga botów oraz takie "perełki" jak Amazon, który zapomniał dodać perki z Rękawicy Próżni (nowej broni) do systemy craftingu.
Tak wyglądają obecnie europejskie serwery New World. Poza kilkunastoma światami w miarę normalną populacją (obłożenie 40-60%), to cała reszta - czyli 3/4 dostępnych serweró - ma mniej niż 20% populacji.