Elder Scrolls Online zarabia po 15 milionów dolarów miesięcznie!
Linkedin po raz kolejny okazuje się cennym medium informacji.
Nie tak dawno, właśnie za pośrednictwem Linkedina, dowiedzieliśmy się, że przychody Diablo 4 przekroczyły 1 miliard dolarów, a Blizzard zarobił na samych mikrotransakcjach 150 milionów dolarów.
Teraz z kolei, (via Tech4Gamers) dzięki profilowi Gary'ego Boodhoo (byłego User Experience Leadera w Zenimax Online Studios) wiadomo, że Elder Scrolls Online generuje 15 milionów dolarów miesięcznie – czyli około 57 milionów złotych.
Co ciekawe, dzieje się to podobno regularnie od 10 lat (gra wyszła w 2014 roku), więc sami widzicie, że Elder Scrolls Online nie bez powodu jest jednym z największych i najlepszych MMORPG-ów na rynku.
Najważniejsze jednak, że dzięki tej kasie ESO cały czas się rozwija i cały czas idzie do przodu. Co roku otrzymujemy nowy dodatek, trzy duże aktualizacje oraz kilka mniejszych. Nie mówiąc o cały czas trwających usprawnieniach (najbliższy Update przebuduje Battlegroundy w PvP).
Jeśli chodzi o liczbę graczy też nie ma na co narzekać. Od kilku lat ESO utrzymuje stałą bazę użytkowników, co najlepiej widać po wersji STEAM, która praktycznie nie traci graczy.
***
Teraz pewnie zapytacie, na czym konkretnie zarabia Elder Scrolls Online? No cóż, istnieje kilka źródeł przychodów.
Sprzedaż samej gry, sprzedaż dodatków, opcjonalny abonament (ESO Plus), no i oczywiście mniejsze lub większe mikrotransakcje (od DLC do kosmetyków).