Elder Scrolls Online zmienia dziś gatunek MMORPG. Koniec losowości dropów!
Jeden z największych MMORPG-ów na świecie wprowadza jeden z najbardziej rewolucyjnych systemów, który – i nie ma w tym żadnej przesady – zatrzęsie gatunkiem Massively Multiplayer Online od środka.
Dzisiejsza aktualizacja (Update 32) praktycznie pozbywa się elementu RNG, który od zawsze był nieodłączną częścią każdego tytułu MMO.
RNG oznacza generator liczb losowych. Jest to mechanizm często wykorzystywany w grze, aby pewne elementy rozgrywki stawały się nieprzewidywalne. Zazwyczaj twórcy używają do generowania prawdopodobieństwa wyrzucenia danego przedmiotu z potwora, bądź skrzynki. Sprawia to, iż rozgrywka w dużej mierze sprowadza się do szczęścia i rzutu monetą. Skrót najczęściej używany w grach przez poirytowanych użytkowników, którym nie dopisuje szczęście w rozgrywce.
Od teraz w Elder Scrolls Online będziemy dropić tylko te przedmioty, których potrzebujemy i których akurat jeszcze nie zdobyliśmy. Tym samym farmienie przedmiotów – trwające czasami nawet kilka miesięcy – odchodzi do lamusa.
Za każdym razem, gdy zabijesz bossa, gra przyjrzy się jego puli łupów oraz twojej dotychczasowej kolekcji. Jeśli w puli łupów bossa znajdują się przedmioty, których nie ma w Twojej kolekcji, masz gwarancję zdobycia przedmiotu, którego jeszcze nie zebrałeś.
Nie będziesz już na łasce RNG i ostatecznie dostaniesz przedmiot, którego potrzebujesz.
- Źródła łupów nadal będą takie same.
- Finałowi bossowie lochów nadal będą upuszczać broń, a zwykli bossowie lochów częśći armora
- System działa tylko dla dungeonów, trialów, Overland, Aren, Dark Anchors (Dolmens). Monster Mask itd.
- System działa tylko w przypadku walk z bossami,
- Trash-moby nadal będą upuszczać sprzęt z normalnym RNG
- Jeśli posiadasz każdy przedmiot z puli danego bossa, system wróci do standardowego RNG
Trudno powiedzieć, czy jest to pozytywna czy negatywna zmiana. Część osób (casuali lub “niedzielnych graczy”) będzie zadowolona, inna cześć (weterani MMORPG i “konserwy”) raczej nie.
Elder Scrolls Online na pewno będzie teraz inną grą, co do tego nie mamy żadnych wątpliwości.
Kolejną nowością jest “Armory System” pozwalający zapisywać i szybko przełączać się pomiędzy różnymi buildami. Dotychczas do tego celu musieliśmy korzystać z Addonów, ale teraz ta funkcja będzie dostępna bezpośrednio wewnątrz gry.
Tak wygląda Armory System:
Warto także wspomnieć o premierze “Deadlands” – finałowego DLC w tym roku, które jest równocześnie zakończeniem przygody związanej z “Wrotami Oblivionu”.
“Deadlands” wprowadza nowy region, nową fabułę, nowe Delve, nowych bossów, nowe przedmioty, nowe achievementy, nowe outfity, nowe wyposażenie do domków itd. "Deadlands" jest częścią ESO Plus, no chyba że macie dodatek "Blackwood" i skorzystaliście z niedawnego eventu - wtedy DLC otrzymacie za darmochę.
Zagracie TUTAJ.