Europejskie serwery New World leżą, bo na postaciach graczy pojawiły się ogromne ilości złota

Telenoweli pod tytułem “New World” ciąg dalszy.
Od dzisiejszego poranka na kontach europejskich graczy NW zaczęły się pojawiać (link do tematu z forum) – ni z gruchy, ni z pietruchy – ogromne ilości złota. Czasami było to 100 tysięcy, czasami 200 tysięcy, czasami nawet 400 tysięcy…
W kilka sekund "biedacy" stali się bogaczami.



Pierwsza myśl? Kolejny bug z kopiowaniem, ale w tym przypadku to akurat nie była prawda.
Rzeczywiście był to błąd, ale pochodzący bezpośrednio od Amazon Games Studios. Nie wiadomo dlaczego (a w sumie wiadomo – New World jest dziurawy jak sito) postacie graczy były boostowane ogromnymi ilościami wirtualnej gotówki.
Co zrobiło AGS? A jak myślicie? Wyłączyło CAŁY REGION centralnej Europy, a potem ogłosiło rollback.
[#NWSTATUS] We are currently investigating an issue with player coin compensation and had to take the EU Central region into maintenance mode.
— New World (@playnewworld) November 24, 2021
We apologize for the inconvenience.
***
UPDATE: mija sześć godzin, a serwery EU nadal leżą i kwiczą.

UPDATE: po 12 godzinach serwery EU wróciły do życia, a Amazon wystosował specjalny komunikat:
Zmiana bazy danych błędnie przyznała bardzo duże sumy. Wielu graczy następnie wydało te pieniądze, często kupując duże ilości przedmiotów z punktu handlowego. Gdy tylko zdaliśmy sobie sprawę z błędu, wyłączyliśmy światy EU o 15:00 czasu środkowoeuropejskiego, aby zdiagnozować, co można zrobić, aby go naprawić.
Po zbadaniu stało się jasne, że nie ma czystej ścieżki do odwrócenia tej sytuacji, ponieważ efekty wtórne były szeroko rozpowszechnione i obejmowały znacznie więcej graczy i systemów. W związku z tym podjęliśmy decyzję o rollbacku postaci, kompanii i punktów handlowych do godziny 12:45 CET, czyli tuż przed wdrożeniem modyfikacji bazy danych.