EVE Online chce działać non-stop...
Codzienne konserwacje to chleb powszedni gatunku MMORPG. Praktycznie w każdym liczącym się tytule mamy pewne przerwy – wynoszące od kilkunastu do kilkudziesięciu minut – w działaniu, podczas których nie można wejść na serwery.
Producenci wykorzystują ten czas, żeby zrestartować grę i sprawdzić stan techniczny produktu.
EVE Online chce się jednak z tego wyłamać i zostać grą MMORPG, która będzie działać non-stop, bez przymusowych inspekcji.
9 września odbył się drugi w historii “No Downtime Experiment”, podczas którego EVE Online nie został wyłączony o standardowej porze (czyli pomiędzy 11:00 a 11:15 czasu UTC). CCP chciało kolejny raz sprawdzić, jak “tutejszy ekosystem utrzymuje się bez przestojów głównego klastra gier, bez codziennego przestoju”.
Brak przestojów to cel długoterminowy i wszystkie nasze postępy technologiczne zmierzają do tego. Od kilku lat pracujemy nad platformą technologiczną mikrousług i magistrali komunikatów dla EVE i zaczęliśmy używać tej platformy do wielu funkcji.
TUTAJ znajdziecie obszerny artykuł o tym, jak kolosalne jest to przedsięwzięcie i ile warunków trzeba spełnić, aby EVE Online mógł działać bez codziennych konserwacji.