Final Fantasy XIV doświadcza rekordowej liczby graczy i przygotowuje się na jeszcze więcej

Fffffff

Hype na Final Fantasy XIV trwa w najlepsze.

Nowy komunikat Square Enix (TUTAJ) nie pozostawia wątpliwości. Gra jest rekordowo popularna, ale największe obciążenie dopiero nadchodzi: 3 grudnia rusza Early Access dla Pre-Orderów, a 7 grudnia faktyczna premiera “Endwalker”.

Dlatego Japończycy nie czekają na to, żeby serwery się “wysypały” (jak to miało miejsce u innych deweloperów), tylko już od kilku tygodni optymalizują światy i zwiększają limity logowań.

Wszystko po to, żeby wszystkie osoby, które chcą wejść do FFXIV, mogły to zrobić bez większych przeszkód.

Ponieważ premiera nowego dodatku to moment, gdy duża liczba graczy będzie grała przez dłuższy czas, spodziewamy się znacznie większej liczby jednoczesnych logowań niż zwykle. Co więcej, po dramatycznym wzroście bazy graczy we wszystkich regionach od tego lata, obecnie doświadczamy rekordowej liczby aktywnych użytkowników, w związku z czym spodziewamy się liczby logowań, których nie można było jeszcze zobaczyć od czasu premiery FFXIV.

Przygotowując się na te prognozy, zoptymalizowaliśmy nasze serwery przed premierą rozszerzenia, aby zwiększyć limity logowania. Z drugiej strony, ze względu na trwający globalny niedobór półprzewodników, o którym wspominaliśmy wcześniej, nie byliśmy w stanie dodać nowych światów przed wydaniem Endwalkera. Dodanie nowych światów będzie nadal brane pod uwagę, ponieważ zaopatrujemy się w niezbędne maszyny serwerowe.

W związku z tym istnieje duże prawdopodobieństwo przeciążenia, które spowoduje, że światy osiągną maksymalną pojemność logowania i długi czas oczekiwania podczas logowania. Chcielibyśmy z góry przprosić za za niedogodności, które mogą być spowodowane przeciążeniem.

Chociaż nie byliśmy w stanie dodać nowych światów, wdrożyliśmy wszystkie możliwe środki, takie jak zastąpienie pasujących serwerów maszynami o wyższej wydajności, optymalizacja procesów, zwiększenie szybkości przetwarzania i zwiększenie liczby jednoczesnych logowań. Będziemy dalej ulepszać nasze monitorowanie sytuacji, aby umożliwić zalogowanie się jak największej liczbie graczy.

Square Enix ostrzega także przed kolejkami, które teraz będą jednak działać na zmienionych zasadach. Płacący gracze będą mieli pierwszeństwo nad darmowymi (trialowacami).

Logiczne… i sprawiedliwe.

Po utworzeniu kolejki logowania gracze korzystający z pełnej wersji gry będą mieli pierwszeństwo przy logowaniu. Postacie z darmowej wersji próbnej będą mogli się zalogować po wyczyszczeniu kolejki logowania. Dzięki temu możemy traktować priorytetowo naszych płacących klientów i oznacza to dłuższy czas oczekiwania dla użytkowników bezpłatnej wersji próbnej, ale chcielibyśmy prosić o zrozumienie w tej sprawie.

Czy takie środki wystarczą, żeby premiera “Endwalker” przebiegła bezproblemowo? Trudno powiedzieć.

Liczba chętnych graczy zaskakiwała największych i najbardziej doświadczonych deweloperów z gatunku MMORPG (łącznie z Blizzardem), więc i Japończycy mogą nie docenić siły swojej społeczności. Szczególnie że po słabości WoW-a, to właśnie Final Fantasy XIV został nieoficjalnym "Królem MMORPG". 

Zobacz także

16 komentarzy

Wyszukiwarka

Forum dyskusyjne

Najnowsze video

Dodaj nas

Ankieta

Czy World of Warcraft powinien przejść na Free-To-Play?

Wyniki

Obrazek dnia

Al

Kalendarz