Final Fantasy XIV odchudzi podstawową wersję gry z niepotrzebnych questów już niedługo!
O Final Fantasy XIV można byłoby dużo pisać. Dla jednych to doskonały rywal World of Warcraft, dla innych gra lepsza od dzieła Blizzarda, a dla kolejnych twór nie mający racji bytu. Niemniej niemal wszyscy zgadzają się, że początek w tym MMORPG-u jest trudny – trzeba liczyć się z powolnym systemem walki, czy ogromną ilością zadań fabularnych, które zwyczajnie trzeba wykonać. Ten ostatni problem zostanie zaadresowany w aktualizacji 5.3.
Square Enix już wcześniej zapowiadało, że podstawka A Realm Reborn zostanie zmodyfikowana, aby zapewnić graczom bardziej jednolite, szybsze oraz skondensowane doświadczenie. Teraz już wiemy, co deweloperzy mieli na myśli. Z podstawki gry zniknie spora ilość questów i główna kampania fabularna zostanie „ścieśniona” (mowa o skasowaniu około 13% misji!). Co prawda wciąż trzeba będzie zaliczyć wszystkie misje w A Realm Reborn, aby przejść do pierwszego dodatku (tutaj warto zaznaczyć, że po osiągnięciu poziomu 50 czeka Was jeszcze sporo zabawy, aby móc grać w Heavensward), niemniej deweloperzy zapewniają, że będzie to lepsze i zdecydowanie szybsze doświadczenie. Do tego nie trzeba będzie wykonywać zadań pobocznych.
Co poza tym? Aktualizacja 5.3 zostaje opóźniona, ale gracze Final Fantasy XIV mają być spokojni, bowiem nie jest tak źle, jak mogłoby być. W ramach nowości dostaniemy kolejny rajd, inspirowany serią NieR (The Puppets Bunker ) oraz kontynuację głównej fabuły w dodatku Shadowbringers. Mało? No to Yoshi-P zaoferował prawdziwą atrakcję w formie udostępnienia możliwości latania w podstawce, czyli rejonach A Realm Reborn. Wcześniej trzeba będzie jednak skończyć serię questów „Ultima Weapon”.
Dostaniemy również nowego triala, nowy dungeon The Heroes’ Gauntlet, pojawi się trzecia część Ishgard Restoration Update, a do tego wspomniano, że odświeżone zadania z A Realm Reborn będą dostępne w ramach New Game+ dla weteranów Final Fantasy XIV.
Pojawi się również nowa „bitewna” zawartość, czyli Unreal Trials. W ich ramach będziemy walczyli z primalami z poprzednich dodatków, które nieco „przypakowały”, aby stawić czoło graczom na 80 poziomach. W ramach atrakcji, co aktualizację zmieniać się będzie primal z którym powalczymy. Na pierwszy ogień pójdzie Shiva. Pokonywanie bossów każdego tygodnia da graczom szansę na udział w nowej mini-grze.
Reflections in Crystal, czyli aktualizacja 5.3, powinna pojawić się w Final Fantasy XIV w czerwcu, ale jest możliwość, że dostaniemy ją na początku lipca.
Całość możecie odsłuchać w tym miejscu.