Final Fantasy XIV stało się zbyt łatwe – przyznaje szef gry
W japońskim serwisie Famitsu ukazał się dzisiaj wywiad z Naokim Yoshidą znanym lepiej jako YoshiP. Padły tam słowa, które od kilku godzin wywołują ogromne poruszenie wśród fanów Final Fantasy XIV (np. na Redicie).
Naoyki Yoshida otwarcie żałuje, że uczynił FFXIV “mniej stresującą grą”, co można rozumieć, że FFXIV stał się po prostu zbyt łatwą grą.
Po raz kolejny zdałem sobie sprawę, że musimy nadal zapewniać graczom niespodzianki, które przekraczają ich wyobraźnię. W tym sensie trochę żałuję.
Kontynuując obsługę FF14, staraliśmy się uczynić ją bardziej komfortową i bezstresową dla graczy, ale kiedy myślę o ostatnich dziesięciu latach, myślę, że być może posunęliśmy się w tym względzie trochę za daleko
Gra wideo powinna oczywiście zawierać element stresu.
Chciałbym w przyszłości jeszcze trochę wrócić do tego. Jeśli to zrobimy, myślę, że będziemy w stanie zapewnić wyzwanie lepsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Słowa Yoshidy zgadzają się z (większością) głosów fanów FFXIV, którzy uważają, że FFXIV stał się przeraźliwie łatwy (szczególnie po premierze “Stormblood”), a co za tym idzie, trochę nudnawy.
Ktoś powie, że “less stressful” to zaleta Final Fantasy XIV, dzięki której “czternastka” trafia do szerokiej maści odbiorców, którzy nawet nie mieli wcześniej do czynienia z MMO.
Prosta przyjemna produkcja, w której nie trzeba się wkurzać i która pozwoli – słowo klucz – bezstresowo spędzić wolny czas. Bez wyścigu szczurów, bez toksycznej społeczności, bez konieczności oglądania pierdyliarda poradników, żeby przejść jakiegoś dungeona/rajda.
Z drugiej jednak strony: solowa rozgrywka, możliwość grania dungeonów z NPC, masa ułatwień do rozgrywki, casualizacja funkcji (np. Stary system kart Astrologiana), coraz mniejsze znaczenie Healerów w grupach, marginalizacja mechanik bossów, idiotycznie proste walki podczas przechodzenia MSQ + brak wymagających dungeonów czy rajdów sprawia, że wiele osób nie ma do czego dążyć.
Oby słowa Yoshidy były dobrym omenem przed zbliżającą się premierą dodatku “Dawntrail”.