Google chce, aby stworzenie gry wielkości World of Warcraft było przystępniejsze
Zanim zaczniecie krzyczeć, że nie potrzeba nam kolejnych klonów World of Warcraft to podkreślam, że nie chodzi o tworzenie KLONA WOW-A, a nowych gier o takim samym rozmachu. Google inwestuje czas i środki w technologię „machine learning”, która pomóc ma przy tworzeniu gier.
Idea jest taka, aby na podstawie grafik referencyjnych, komputer był w stanie wygenerować nowe assety, które będą utrzymane w stylistyce źródła (w tym przypadku np. World of Warcraft), ale nie będą przy tym kopiami, tylko czymś zupełnie nowym. Technologia ta ma sprawić, że graficy zaoszczędzą ogromną ilość czasu. Proceduralnie tworzone grafiki posłużą za bazę i w ten sposób nie trzeba będzie tworzyć wszystkiego od podstaw.
Google podało to jedynie za przykład do czego „uczenie maszynowe” (machine learning) może zostać użyte. W planach jest tak dobre zaimplementowanie tej technologii, aby mały zespół deweloperów był w stanie samodzielnie stworzyć grę o rozmiarach World of Warcraft. Czemu akurat ten przykład?
Ten MMORPG wymaga ogromnych zasobów czasowych, jak i ludzkich. Dodatkowo, sporo zawartość gry to jej własny duplikat, który ktoś jednak musiał wykonać, marnując w ten sposób środki. Podano nawet, że 70% idzie właśnie w tworzenie zawartości, a jedynie 30% w kod gry. Google jest przekonane, że da się to wszystko zredukować właśnie dzięki uczeniu maszynowemu, dzięki któremu więcej czasu będzie można poświęcić na kodowanie.
W ten sposób tworzenie wielkich projektów przez małych deweloperów ma być bardziej przystępne. Zanim sceptycznie pokręcicie głową, to popatrzcie na Crowfall, czy Ashes of Creation, które od dawna są tworzone i końca nie widać. W zasadzie nikt nie jest pewny, czy te produkcje kiedykolwiek ujrzą światło dzienne. Technologia „machine learning” mogłaby proces ten przyśpieszyć, ale tutaj Google zwraca uwagę, że nie wykona całej pracy za ludzi. Służyć ma jedynie ułatwieniu tworzeniu gier, a nie robieniu ich za deweloperów.
Czas pokaże, czy plany Google o nazwie Project Chimera wypalą i czy w przyszłości, stworzenie MMORPG-a nie będzie łatwiejsze.