Gracze RPG niekoniecznie lubią DLC, a gracze MMO?
Deweloperzy z Obsidian przeprowadzili w październiku specjalną ankietę dotyczącą preferencji graczy w związku z DLC. Oczywiście, jej wyniki należy brać z dużą dozą rezerwy, ale my ją wykorzystamy jako ciekawostkę. W zabawie wzięło udział około 55 tysiąca osób, zatem jakieś tam wnioski można wyciągnąć.
Okazuje się, że 53% ankietowanych zgadza się na DLC, ale takie, które przypominają pełnoprawne dodatki. Mowa tutaj o zawartości wydawanej kilka miesięcy po premierze oryginalnej gry, która wyraźnie ją poszerza oraz wprowadza nowe rzeczy. Najchętniej wskazywanymi DLC są takie, które poszerzają kampanie dla pojedynczego gracza oraz te, oferujące zawartość po zakończeniu fabuły. Chodzi tutaj o aktywności, które miałyby nas trzymać przy danej produkcji mimo jej ukończenia.
Co jednak ciekawe, gracze wskazali, że nie chcą płacić za DLC. Zamiast tego wolą, aby mogli nabyć grę raz, a potem otrzymywać DLC w małych, darmowych paczkach, ale by było ich dużo. Tak przynajmniej zagłosowało 69% osób. Słowem – nikomu nie dogodzisz.
Jak zatem to wygląda w świecie MMO, moi drodzy? Również preferujecie DLC poszerzające kampanię fabularną (nowa moda w grach MMORPG), czy wolicie pełnoprawne dodatki? Płacenie Wam przeszkadza, czy jesteście w stanie poszukać zaskórniaków na coś wartościowego?