Gracze z nieśmiertelnością - czyli bug, który niszczy całego New World
Gigantyczne kolejki, palenie nowoczesnych kart graficznych, nadużywanie systemu zgłoszeń, automatycznie bany… praktycznie każdy tydzień przynosi nowe problemy w New World.
Nie inaczej jest teraz. Gracze odkryli właśnie poważny bug-exploit, który – co tu dużo pisać – niszczy całą rozgrywkę PvP.
Jak działa?
W skrócie zapewnia on naszej postaci… nieśmiertelność (niezwyciężoność), dzięki czemu możemy przejmować control/capture pointy podczas wojen. Nieważne, czy atakuje was 10, 50 czy 1000 graczy – nikt nie będzie was w stanie zabić.
Wystarczy odpalić New World w Windows Mode, a potem – w czasie akcji – wejść w tryb okna i “zafreezować” NW (poprzez przeciąganie okna gry). W ten oto sposób klient głupieje i zapewnia nam przysłowiowe God Mode.
Dzisiaj, podczas wojny, zauważyliśmy, że gracze stoją nieruchomo/bezczynnie w punktach, nie otrzymując żadnych obrażeń. Dzięki tej „niezwyciężoności” byli w stanie zająć punkt i ostatecznie fort zajmujący nasze terytorium. Najpierw obwiniliśmy za to lagi, ale po dalszej inspekcji zauważyliśmy, że przeciwnicy korzystali z buga.
W swojej istocie exploit uniemożliwia użytkownikowi otrzymanie jakichkolwiek danych z serwera (uszkodzenia, odległość upadku itp.) poprzez wprowadzenie się w stan „zastoju”. Aby wejść w ten tryb, wystarczy przełączyć aplikację na „Windowed”, przeciągasz okno po pulpicie, a staniesz się nieśmiertelny w grze. Nie otrzymasz żadnych obrażeń zadanych w tym czasie, dopóki nie cofniesz tabulatora / nie puścisz aplikacji w oknie. Można to wykorzystać w dowolnym miejscu w grze, wojnach, pojedynkach lub po prostu spadając z wysokości. Przetestowaliśmy to dokładnie po wojnie i doszliśmy do wniosku, że tak właśnie robili.
Dodatkowo, jeśli użytkownik trzyma toporek (hatchet) i ma odblokowany perk „Nieśmiertelność”, serwer nie będzie w stanie wykryć, że licznik „Nieśmiertelności” spada, co pozwala mu nieskończenie zapętlać perk „Nieśmiertelności”, czyniąc go niemożliwym do zabicia.
Tak to wygląda w rzeczywistości (od 47 sekundy):
A tutaj objaśnienie:
Błąd był zgłoszony Amazonowi już wiele dni temu (nawet Shroud wspominał o tym na swoim streamie), ale dopiero wczoraj wieczorem postanowiono coś z tym zrobić.
UPDATE: ten exploit był podobno znany już podczas beta-testów, ale AGS albo to zbagatelizował, albo po prostu nie zdążył tego załatać do premiery.
Fani obawiają się, że to nie koniec i że w najbliższym czasie dowiemy się o innych ułomnościach (exploitach) New World.