Graficzny next-gen? Black Desert Remastered robi piorunujące wrażenie!
Dziś rano czasu polskiego odbyła się długo wyczekiwana prezentacja najnowszej aktualizacji Black Desert, określonej mianem „Remaster". Po wysłuchaniu i obejrzeniu całości mogę powiedzieć tylko tyle - Pearl Abyss całkowicie zaorało konkurencję i muszę to powiedzieć, wybaczcie — sprawiło, że Black Desert stał się w pełni next-genem.
Mocne słowa, prawda? Dokładnie tak, jako osoba, która nie kryje swojej sympatii do tej produkcji siedziałem jak zaczarowany i podziwiałem nowości zaoferowane przed deweloperów, a tych jest cała masa. Dlatego też podzielę ten artykuł na pewnego rodzaju sekcje, aby łatwiej byłoby Wam zapoznać się z nimi.
BLACK DESERT REMASTERED
Zacznijmy od dania głównego, czyli od wersji Remasterd, ta zgodnie z oczekiwaniami zawarła w sobie zmiany dźwięków otoczenia, nową muzykę i system graficzny. Tutaj ponownie pozwolę sobie zamieścić moją opinię, która wygląda mniej więcej tak — wow, ale to piękne!
Dźwięk otoczenia
Naszą wędrówkę przez zmiany zaczynamy od nowego dźwięku otoczenia, który jest jednym z najlepszych jakie kiedykolwiek znalazły się w grach MMORPG, nawet nie wiem, czy nie najlepszym, bo tak szczegółowego i żywego otoczenia jeszcze w zasadzie nie widziałem i nie pamiętam z żadnej innej gry.
Nowe, bardziej realistyczne głosy NPC
Pearl Abyss wprowadziło także głębokie zmiany w głosach większości, o ile nie wszystkich postaci NPC. Od teraz będą one znacznie bardziej żywe i pełne emocji. Wszystko za sprawą nowego sposobu nagrywania, a także lepszej gry aktorskiej poszczególnych dubbingerów. Brzmi dobrze, prawda? Od razu uspokajam, jest przygotowana również angielska wersja, więc nie musice się martwić, że takim rarytasem będą się cieszyć tylko gracze z Korei.
Nowa muzyka
Do tej pory muzyka w Black Desert była po prostu nudna i w zasadzie irytująca. W grze pojawiła się ścieżka dźwiękowa generowana komputerowo, więc nic dziwnego, że 99,9% graczy Black Desert miało ją wyciszoną. Teraz jednak to się zmieni, bo Pearl Abyss się postarało i otrzymaliśmy 11 godzin ścieżki dźwiękowej, stworzonej przez prawdziwą orkiestrę.
Co więcej, znacząco rozbudowano zasoby muzyczne i dzięki temu każdy z regionów będzie posiadał odrębną ścieżkę dźwiękowa, stworzona zgodnie z klimatem danego obszaru gry. Dodatkowo każde z miast będzie posiadało swoją własną muzykę, oddającą jego klimat. To jednak nie wszystko, osobna muzyka będzie nam towarzyszyła w trakcie wędrówki, walki z potworami, walki z bossami czy wykonywania zadań fabularnych.
Reasumując, muzyka w BDO wreszcie jest ciekawa, klimatyczna i emocjonująca. Tutaj także uważam, że jest ona jedną z lepszych ścieżek dźwiękowych, jakie pojawiały się w grach MMORPG. Jako ciekawostkę dodam, że nad nową muzyką pracowali polscy kompozytorzy.
Sprawdźcie sami, poniżej kilka clipów:
Szata graficzna
Teraz przechodzimy do ostatniego elementu w kategorii Remastered. Mowa tutaj o szacie graficznej, która uległa znaczącej poprawie — przede wszystkim dodano lepsze oddawanie nasycenia metalu, a także poprawiono wiązki światła i bardziej je nasycono. Efekt? Rewelacyjny, gra podbija wysoko poprzeczkę i staje się jeszcze piękniejsza niż wcześniej.
Jednak jest też druga strona medalu — okazuje się, że nie zmieniono systemu renderowania, jednak spokojnie — twórcy gry poinformowali, że wprowadzono kilka nowych usprawnień do silnika, co na pewno poprawi płynność gry i znacząco zniweluje wszelkie kłopoty w kwestii pop-inów i renderingu.
Niestety w trakcie prezentacji szczątkowo powiedziano o optymalizacji, ma być ona lepsza, jednak nie znamy dokładniejszych szczegółów. Wiemy natomiast, że znacząco zostaną przebudowane opcję, co zapewni nam lepszą możliwość personalizacji i optymalizacji gry względem naszego komputera. Oczywiście nowa grafika będzie systemem „Very Hight End-Mode”, więc jeżeli mamy słabszy komputer będziemy mogli ją wyłączyć.
To jednak nie koniec — zmiany doczekały się także animację ubrań, te od teraz znacznie lepiej zachowują się w trakcie ruchu i walki, co jeszcze lepiej oddaje potencjał silnika graficznego Black Desert. Zdecydowanie jest to zmiana na plus, tym bardziej że nie wpływa ona w praktycznie żadnym stopniu na wydajność naszego klienta.
Poniżej znajdziecie poszczególne przykłady zmian w pro
P.S — zwróćcie uwagę na to przepiękne morze, kosmos!
Termin wprowadzenia Remastered na serwery to 22 sierpnia - Tak, dostaniemy tak duża aktualizację już za niespełna dwa tygodnie i to nawet o jeden dzień wcześniej niż gracze na koreańskim serwerze!
NADCHODZĄCE ZMIANY
Sam temat Black Desert Remastered wniósł wiele zmian, a to dopiero początek. Prawdziwa bomba pojawiła się dopiero w trakcie prezentacji nadchodzących zmian. Potwierdzono, że otrzymamy między innymi nowy region, nową klasę, całkowicie nowy system UI oraz nowy system polowania. Również wspomniano o nowym rodzaju konia, nowym systemie ekonomicznym (marketplace), a także o zmianie funkcji mocy Black Spirita.
Zanim wspomnę o zmianach — od 22 sierpnia gracze EU oraz NA za zalogowanie się do gry otrzymają konia Tieru 7, razem ze skinem z okazji wprowadzenia wersji Remastered.
Nowy region - Ordiltia
Wszyscy oczekiwaliśmy trzeciej części Valencii, a tu niespodzianka — otrzymamy region powiązany fabularnie z Kamasylwią. Jednak poza spójnością fabularną nie będzie ten region zbyt podobny do kolorowej i bogatej w roślinność Kamasylwi. Ordiltia będzie regionem wyjątkowym, bardzo mrocznym, ciemnym, mocno zniszczonym — noc będzie tu trwała znacznie dłużej niż w pozostałych rejonach gry. Ogólnie będzie to miejsce, w którym łatwo popaść w depresję. Nowy region do gry trafi w 2019 roku, prawdopodobnie na wiosnę (KR serwer)
Nowa klasa - Male-Ranger
O tej klasie wspominałem już wcześniej, będzie to męska wersja obecnej klasy rangera, która będzie nieco mniej mobilna, jednak będzie posiadała o wiele większe obrażenia. Męski ranger będzie klasą, która będzie grała kuszą i łukiem, co oznacza, że do gry trafi nowy rodzaj broni. Klasa ma trafić na koreański serwer jeszcze w tym roku (listopad/grudzień).
Zupełnie nowy system UI - Dynamic
Po wielu latach próśb do deweloperów gracze Black Deser wreszcie otrzymają zupełnie nowy interfejs. Tym razem postawiono na nowoczesny, dynamiczny wygląd, który mi, osobiścię się bardzo podoba, jednak to już kwestia gustu. Co ciekawe, nie wiemy, czy nowe UI będzie już w pełni otwarte dla naszych potrzeb, nie wiemy, czy będziemy mogli je w pełni edytować, przesuwać poszczególne elementy i personalizować według naszych potrzeb. Trzeba jednak przyznać, że na ekranie jest znacznie czyściej, co jest ważne dla wielu graczy.
Nowy marketplace - Virtual Account
Zmiany doczeka się także cały system marketu, od teraz będziemy posiadać wirtualne konto, które będziemy uzupełniać odpowiednią ilością pieniędzy, abyśmy mogli kupować, co potrzebujemy. Nie wyjawiono za wiele konkretów, jednak prawdopodobnie chodzi o rozdzielenie naszego magazynu z marketem. Tym samym środki w magazynie nie będą środkami na naszym koncie, te będziemy musieli samemu uzupełniać po przez specjalną opcję. Co więcej, jak widzicie na załączonym zdjęciu, market otrzyma zupełnie nowy wygląd.
Nowy system polowania - Sniper Mode
Miłośnicy polowania od teraz będą czuli się w Black Desert, jak ryba w wodzie — do gry trafi nowy system polowania, określony mianem Sniper Mode. Polegać on będzie na zwyczajnym celowaniu z karabinu do zwierzyny, proste, a jakie pomysłowe.
Nowy rodzaj konia - DOOM
Do gry trafi także już w pełni oficjalnie „piekielny koń”, na którego społeczność gry czekała z zapartym tchem. Niestety nie wiemy jakie statystyki będzie posiadał nowy wierzchowiec ani nie poznaliśmy metody jego produkcji, jednak tego mamy dowiedzieć się już wkrótce.
Aplikacja BDO na komórkę
Pearl Abyss zapowiedziało także, że w najbliższym czasie zaprezentuje specjalną aplikację na telefon, z której zalogujemy się na nasze konto w Black Desert i będziemy mogli wystawiać, kupować i przeglądać przedmioty na markecie. Dodatkowo z czasem otrzymamy możliwość zarządzania naszymi pracownikami, bankami i zasobami.
Ufff, dotarliśmy do końca, przyznacie, że sporo zmian, jak na jedną konferencję. A według zapowiedzi deweloperów, to tylko część z nowości, jakie trafią do gry w przeciągu następnego roku. Dodatkowo wspomnę, że wszystko, co zostało wymienione jest już dostępne na serwerze Global Lab, do którego dostęp mają gracze z NA oraz KR.