Guild Wars 2 również porzuca DirectX 9 na rzecz DirectX 11
Guru pisał ostatnio, że Black Desert porzuca starą technologię. Guild Wars 2 nie jest gorsze i również żegna się z DirectX 9. To zdecydowanie dobra wiadomość, ponieważ gra zbyt długo była przywiązana do tego archaizmu i za późno wprowadziła DirectX 11. Przez długi czas trzeba było korzystać z fanowskiego rozwiązania, aby ten MMORPG działał wydajniej. Od jakiegoś czasu dostępne jest oficjalne wsparcie dla tej technologii, a niedługo będzie ona jedyną, właściwą.
ArenaNet podaje, że po roku pracowania nad ulepszaniem DirectX 11 w Guild Wars 2 oraz poprawianiem stabilności, firma jest gotowa pożegnać się z DirectX 9. Kiedy to nastąpi? 6 lutego! Wtedy również wzrosną minimalne wymagania tej gry, co warto brać pod uwagę, jeśli grywacie w Guild Wars 2 na naprawdę leciwym sprzęcie.
Warto jednak dodać, że o ile 6 lutego zakończy się wsparcie dla DirectX 9, tak sam proces „kończenia wsparcia” potrwa przez 8 tygodni. Oficjalnie więc obsługa tej technologii w pełni zostanie wycofana z Guild Wars 2 dopiero 18 kwietnia. ArenaNet chce w ten sposób dać wszystkim czas na ulepszenie swojego sprzętu lub zmianę systemu operacyjnego.
Jeśli jednak nie planujecie ulepszać komputera, to zawsze możecie skorzystać z usługi Nvidia GeForce NOW. Z przejściem na DirectX 11 raczej nikt nie powinien mieć problemu, gdyż nie jest to żadna nowość i to od dawna standard. Jeśli ktoś jeszcze korzysta z DirectX 9, to niech przyzwyczaja się, że coraz więcej gier aktywnie rezygnuje ze wsparcia dla tej technologii, a Guild Wars 2 czy Black Desert nie są tu wyjątkiem. Tak właściwie to te tytuły zrobiły to stosunkowo późno.