Ile osób rzeczywiście gra w World of Warcraft?

Klasik

Firma Superdata dostarczyła kolejny raport dotyczący najlepiej zarabiających gier w dystrybucji cyfrowej. 

Pierwsze miejsce dla League of Legends, drugie dla Dungeon Fighter Online, a trzecie dla CrossFire. Na liście pecetowych tytułów nic się nie zmieniło… 


O wiele ciekawsze jest to, co Superdata napisała o World of Warcraft. Według danych firmy czołowy MMORPG na świecie zanotował 17-procentowy wzrost abonentów między grudniem 2019 roku a styczniem 2020 roku. Miało to związek z aktualizacją „Visions of N'Zoth”, która dodała kilka fajnych rzeczy. 

To jednak nic w porównaniu do tego, co widzieliśmy po premierze World of Warcraft Classic. Obecna liczba (płacących) graczy w Azeroth jest podobno 64% niższa niż w sierpniu ubiegłego roku. 

Subscriber numbers grew 17% from December to January (not including China). However, they were still down substantially (64%) from August 2019, the month World of Warcraft Classic was released.

Nie mamy powodu, aby nie wierzyć firmie Superdata, ale to wciąż tylko badania/prognozy, które nie muszą być zgodne z rzeczywistością. 

Niestety, po tym jak Blizzard zrezygnował z ujawniania dokładnej liczby abonentów WoW-a, możemy się tylko domyślać, ile osób tak naprawdę biega po Azeroth. Jedni twierdzą, że jest to 3 mln, inni 2 mln, a jeszcze inni, że 1,5 mln lub mniej. 

Nie tak dawno było głośno o plotce plotkach, że FFXIV ma więcej graczy niż WoW. A jako że Final Fantasy XIV osiągnął 1,2 mln abonentów, więc WoW – po niedawnym wzroście – powinien mieć teraz w okolicach 1,5 mln. Może nawet trochę więcej.  

A nie zapominajmy o ostatnim raporcie, jakoby po premierze Classic liczba abonentów gry podwoiła się. Załóżmy więc, że World of Warcaft miał w połowie ubiegłego roku 1,5 mln aktywnych użytkowników, razy dwa, 3 miliony po premierze „klasyku”. Teraz odejmijmy 64%, o których wspomina Superdata… wychodzi około 1,2 mln. Doliczmy do tego gamerów z Chin, co daje 1,5, 1,7, a może nawet 2 mln. 

Około 2 milionów. To chyba najbardziej prawdopodobny wynik abonentów World of Warcraft na ten moment. 

Dużo? Zależy, jaką perspektywę przyjąć. Obecnie to wciąż kapitalny wynik (WoW to gra Pay-To-Play), ale nie zapominajmy, że w czasach swojej świetności Blizzard notował miał nawet 11-12 mln abonentów (między Wrath of Lich King a Cataclysmem). 


Powyższy tekst traktujcie jako luźną dywagację. Ale co nam pozostaje, jeśli Blizz nie jest skłonny pochwalić się swoimi "sukcesami":)

Zobacz także

19 komentarzy