Ile RPG będzie w MMORPG New World od Amazon? Pora na rolę statystyk!

Dodany przez PefriX ponad 4 lata temu
8 7770
Ile RPG będzie w MMORPG New World od Amazon? Pora na rolę statystyk!

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam, gdy gra MMORPG stawia na aspekty RPG-owe i pozwala rozwijać naszą postać. Ja wiem, że mało który ma rozbudowany role-play, ale coraz częściej widzę, że nawet statystyki są spłaszczane/spłycane i sprowadzają się do wybierania przedmiotów z wysokim „item level”, czy innym wyznacznikiem potęgi.

Jak będzie to wyglądało w New World? Postacie rozwijają się w trzech podstawowych kategoriach: cechach głównych, profesjach i obeznaniu w broni. Chociaż możecie specjalizować się w tylu profesjach i elementach uzbrojenia, w ilu tylko chcecie, cechy główne będą w znacznej części decydować o tym, jak potężna będzie wasza postać względem nieprzyjaznych stworzeń i innych graczy w Aeternum.

Gdy po raz pierwszy zjawicie się w Aeternum, Wasza postać będzie posiadała 5 punktów w każdej z głównych cech. Liczba ta nie może nigdy być niższa. Za każdym razem, gdy postać awansuje na wyższy poziom, otrzyma ona jeden punkt cech do dowolnego przydzielenia. Wszystkie cechy posiadają podstawowy limit liczby punktów na poziomie 60.

Może on zostać przekroczony przy użyciu biżuterii, ale korzyści z tego płynące będą coraz mniejsze. Jeśli uznacie, że jakiś punkt został przydzielony przypadkowo lub zechcecie wprowadzić generalne zmiany w podziale punktów, możecie to zrobić za niewielką opłatą w monetach.

Jeśli chodzi o same statystyki:

  • Siła - wpływa na skuteczność władania białą bronią. Ciężka broń biała, np. młot bojowy, skaluje zadawane obrażenia w oparciu wyłącznie o siłę, podczas gdy lekka broń biała, np. miecz, skaluje zadawane obrażenia głównie w oparciu o siłę, ale korzysta również w niewielkim stopniu ze zręczności.
  • Zręczność - wpływa na skuteczność władania bronią dystansową. Łuki i muszkiety stają się potężniejsze w miarę rozwoju zręczności postaci. Lżejsza broń biała również korzysta ze zręczności, ale nie w takim dużym stopniu, jak z siły.
  • Inteligencja - wpływa na skuteczność posługiwania się broniami magicznymi, wliczając wszelkie magiczne profity broni. Zarówno uzbrojenie czysto magiczne (np. ognista laska), jak i fizyczne z magicznym profitem (np. płonący miecz) rośnie w siłę w oparciu o inteligencję.
  • Skupienie - wpływa na szybkość odzyskiwania many i odnawiania umiejętności. Wyższy poziom skupienia pozwala rzucać więcej czarów, a także częściej korzystać z umiejętności, które muszą się najpierw odnowić.
  • Kondycja - wpływa na ogólną liczbę punktów życia. Im wyższa kondycja, tym więcej obrażeń możecie przyjąć.

Profesje to niezwiązane z walką umiejętności, które możecie opanować. Istnieją 4 umiejętności zbieractwa, 5 umiejętności przetwarzania i 7 umiejętności rzemiosła. Jeśli chodzi o tej pierwsze, to mamy cztery umiejętności zbieractwa: górnictwo, skórowanie, wyrąb i żniwa. Rozwijanie umiejętności zbieractwa odblokowuje możliwość pozyskiwania innych surowców wyższego poziomu. W miarę rozwoju umiejętności zbieractwa otrzymujecie również zdolność wykrywania pobliskich cennych surowców, a także znajdowania surowców specjalnych, które mogą modyfikować tworzone przedmioty.

Pięć umiejętności przetwarzania to wytapianie, kamieniarstwo, stolarstwo, garbarstwo i tkactwo. Rozwijanie umiejętności przetwarzania odblokowuje możliwość przerabiania surowców wyższej jakości na wyższej jakości materiały produkcyjne. Wraz z rozwojem umiejętności przetwarzania wzrasta wasza wydajność: bardziej doświadczeni rzemieślnicy mają szansę otrzymania większej liczby przetworzonych surowców.

Siedem umiejętności rzemieślniczych to kucie broni, płatnerstwo, jubilerstwo, inżynieria, arkana, gotowanie i meblarstwo. Rozwijanie umiejętności rzemieślniczych odblokowuje więcej przepisów oraz ich silniejszych wersji, a także kilka innych rzeczy o których twórcy New World dopiero nas poinformują.

Korzystanie z broni w walce zapewnia punkty doświadczenia w dziedzinie obeznania z taką bronią, pod warunkiem, że dany wróg zostanie pokonany. Można się specjalizować w każdej broni w grze. Obeznanie z bronią posiada zawsze dwa drzewka umiejętności, a każde z nich składa się z aktywnych umiejętności, pasywnych modyfikatorów oraz premii, które są dostępne wyłącznie dla danej broni.

Awans na wyższy poziom obeznania z bronią daje punkt, który można wydać na odblokowanie jednej z tych umiejętności, modyfikatorów lub premii. Nie jest jednak możliwe odblokowanie wszystkiego w obu drzewkach, więc musicie wybierać mądrze. Jeśli zechcecie wypróbować inny styl rozgrywki, drzewka umiejętności broni można zresetować w zamian za pewną ilość azothu.

Co o tym sądzicie?


8 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube