Jak powstawał Elder Scrolls Online. Zaglądamy za kulisy gry...
Na portalu Dexerto pojawił się bardzo ciekawy wywiad z dyrektorem kreatywnym Elder Scrolls Online – Richardem Lambertem, który zabierze nas za kulisy powstania gry i który zdradzi także coś nie coś o przyszłości ESO.
Przeszłość:
Moją pierwszą grą był Oblivion i dość regularnie chodziłem do biura [Todda Howarda] i po prostu mówiłem: – Hej, musimy stworzyć tę wersję online. Któregoś dnia wezwał mnie do swojego biura. Matt Firor był tam… po prostu po to, żeby stworzyć studio online i stworzyć ESO.
Todd błagał go, żeby mnie zabrał, ponieważ myślę, że był trochę zmęczony tym, że ciągle mówiłem: „Hej, powinniśmy zrobić z tego grę online”. Matt i ja rozmawialiśmy tego dnia przez jakieś cztery godziny, a on mnie zatrudnił, a reszta to już historia.
Najtrudniejszą częścią było ustalenie, w której epoce będziemy się znajdować, więc Todd i Matt wybrali drugą erę, tysiąc lat przed wszystkim innym.
Początkowy odbiór był pełen zamieszania. Wiele osób miało trudności z nawiązaniem połączenia, co w dużej mierze było spowodowane tym, że zespół wciąż nie wiedział, czym ma być Elder Scrolls Online.
Gra premierowa, którą mieliśmy, była dziwną hybrydą MMO i Elder Scrolls i tak naprawdę nie pasowała do żadnego z nich. Musieliśmy więc wrócić i ponownie skupić się na tym, czym chcieliśmy, żeby było. Czy jest to najpierw MMO? Czy jest to najpierw gra Elder Scrolls?
Zdecydowaliśmy się na to drugie, przede wszystkim na Elder Scrolls. Zatem wszystko, nad czym pracowaliśmy od tego momentu, skupiało się na „Elder Scrolls”. Jeśli chcesz grać solo, możesz.
ESO to ciągła praca. Zawsze jest coś do naprawienia. Zawsze jest coś do ulepszenia, a budowanie tych historii zajmuje dużo czasu. Budowa strefy trwa około 18 miesięcy. Pracujemy już nad przyszłorocznym rozdziałem, a w czerwcu wypuściliśmy Necroma. Właściwie pracujemy nad tym już od jakiegoś czasu.
Przyszłość:
Elder Scrolls Online zbliża się do 10. roku życia. W zespole jest mnóstwo ludzi, którzy pracują nad tym od samego początku, od 2007 roku (kiedy ruszyły pierwsze prace).
W dzisiejszych czasach dość rzadko zdarza się, aby zespół pracował nad grą tak długo jak my. Nie ma zbyt wielu gier, które przekroczyły granicę 10 lat. Wiele gier właśnie zostało zamkniętych i nawet nie dotrwały do 10-lecia, więc jest to dość wyjątkowe.
Pracujemy nad historiami na lata 2025 i 2026. Stale dodajemy do tego nowe rzeczy i dopóki ludzie będą chcieli nadal grać w ESO, będziemy to kontynuować.
Trailer z 2012 roku (zapowiadający ESO):