Kolejną grywalną rasą w Survive in the Darkness będą wilkołaki
Survive in the Darkness to gra, która mnie osobiście bardzo zainteresowała nie tylko dlatego, że jest tworzona przez jedną osobę i to w dodatku naszego rodaka, ale przede wszystkim z powodu grywalnej rasy wampirów, co jest nietypowym rozwiązaniem dla survivalowych MMO.
Przeprowadziliśmy mały wywiad w formie Q&A z twórcą tej ciekawej produkcji.
mmorpg.org.pl: Pierwsze pytanie od jednego z naszych użytkowników - "czy postać grająca wampirem będzie musiała zabić swoją ofiarę podczas wypijania krwi?" Co za tym idzie: Czy będzie możliwość tworzenia nowych wampirów z ludzi poprzez jakiś rytuał, czy będzie można tworzyć ghuli - czyli niewolników, którzy będą służyli za pożywkę dla wampirów, a w zamian będą otrzymywali część ich mocy?
Survive in the Darkness: Tak planuję, że wampir będzie musiał zabić ofiarę, aczkolwiek może też pić krew zwierząt więc takie hodowanie zwierząt przez ludzi też bedzie mozliwe ;)
Co do tworzenia owych wampirów to będzie można zarazić sie wampiryzmem i aby się uleczyć będzie trzeba zdobyć(w późniejszych etapach gry stworzyć) jakąś rzadką miksturę.
mmorpg.org.pl: Czy faktycznie jest to gra Tworzona tylko przez Ciebie?
Survive in the Darkness: Tak, gra jest tworzona w całości przeze mnie. Próbowałem namówić znajomego, aby pomógł mi tworzyć modele, ale jak się zorientował, że trzeba poświęcić kilkaset godzin, by się nauczyć modelować to zapał mu przeszedł.
mmorpg.org.pl: Jak długo pracujesz już nad grą i ile planujesz jeszcze przy niej pracować - kiedy możemy spodziewać się testów, kiedy premiery?
Survive in the Darkness: Pracuję nad nią od około 2 lat z tym, że dużo przerw miałem, sumując jest to troszkę ponad rok (około 5000 godzin. W tym czasie powstało około 70 tys. linii kodu). Testy na koniec roku, a nad grą chciałbym całe życie pracować, tzn. założyć małe studio, na początku samemu grę dalej rozwijać, a później może z kimś współpracować (to takie moje małe marzenie).
mmorpg.org.pl: Jaki będzie model płatności gry?
Survive in the Darkness: Planuję po prostu ją sprzedawać za około 15$ bez żadnych mikropłatności w grze ( bo bardzo tego nie lubię).
mmorpg.org.pl: Na jaki rynek będzie przeznaczona gra - na światowy, europejski czy tylko nasz?
Survive in the Darkness: Głównie na amerykański. Dlatego całkowicie grę po angielsku robię, jak wiadomo tam jest najwiecej klientów. O Polakach oczywiście nie zapomnę i z czasem powstanie spolszczenie plus dodatkowe smaczki ( w tym mój rodzinny dom, który już tam stoi).
mmorpg.org.pl: Czy w grze będzie istnieć permadeath, czy ewentualnie człowiek po śmierci będzie mógł stać się zombie lub coś w ten deseń?
Survive in the Darkness: Nad tym jeszcze nie myślałem, ale wiem, że zombie nie będą atakować wampirów, w związku z tym miasta będą dodatkową kryjówką dla nich.
mmorpg.org.pl: Czy w grze będzie występował jakiś system questów/opowieści wyjaśniających fabułę? Czy już fabuła jest rozwinięta, czy jeszcze nad tym pracujesz?
Survive in the Darkness: Fabuła istnieje teraz głównie w mojej głowie, ale planuję to jakoś zaimplementować do gry.
mmorpg.org.pl: Jeżeli możesz już to zdradzić to chcielibyśmy wiedzieć jakie rasy są jeszcze w planach.
Survive in the Darkness: Kolejna rasa to pewnie wilkołaki chyba, że wpadnę lub ktoś podsunie mi lepszy pomysł.
mmorpg.org.pl: Jak rozległy będzie świat gry.
Survive in the Darkness: Obecnie na Alpha testy przygotowałem wyspę o rozmiarach około 15km2 i w planach jest dodawanie kolejnych wysp, co wpłynie na gameplay, gdyż jak wiadomo wampiry nie lubią wody, więc tutaj jeszcze dojdzie transport miedzy wyspami.
mmorpg.org.pl: Jest coś jeszcze co chciałbyś nam powiedzieć?
Survive in the Darkness: W związku z moim ponad 20-letnim doświadczeniem w grach komputerowych (dokladnie od 1994 roku) pomysłów na rozwój gry mam tysiące, pozostaje tylko kwestia czasu oraz tego jak to zaimplementować w grze.
Nie pozostaje nam nic innego, prócz śledzenia dalszych losów Survive in the Darkness. Wszystkich zainteresowanych tym projektem zachęcam do odwiedzenia oficjalnego fanpage'a na facebooku tutaj i przypominam o konkursie związanym z logiem dla tego tytułu tutaj.