Koniec problemów z płynnością? Albion Online poprawi wydajność w ZvZ

Mimo że Albion Online posiada śmiesznie małe wymagania sprzętowe, to jednak potrafi „zajechać” nasz komputer. Mówimy tutaj szczególnie o masowych bitwach ZvZ (Zerg vs Zerg), gdzie dziesiątki, baa, setki osób biorą udział w dynamicznych potyczkach.
Sandbox Interactive chce poprawić te doświadczenia, dlatego w kolejnych aktualizacjach firma będzie starała się zwiększyć wydajność ZvZ oraz poprawić ogólną optymalizację rozgrywki.
To będzie długi proces (sami to przyznają), ale bezwzględnie konieczny, bo - cytat - „ZvZ jest rdzeniem rozgrywki w Albion Online”.
W nadchodzących aktualizacjach treści chcemy wprowadzić pewne zmiany w sposobie ładowania zasobów i efektów wizualnych przez klienta gry, aby zredukować skoki użycia CPU i GPU, a także alokację pamięci. Dodatkowo chcemy zoptymalizować efekty VFX zaklęć, aby działały wydajniej, a zespół deweloperski już ciężko nad tym pracuje.
Rozważamy również wprowadzenie limitów efektów VFX dla zaklęć, podobnie jak ma to miejsce w wersji mobilnej, na komputerach stacjonarnych i innych platformach – chociaż jest to ogromne przedsięwzięcie i jest na bardzo wczesnym etapie.
Dodatkowo, pracujemy nad optymalizacją obsługi niektórych elementów interfejsu, takich jak paski zdrowia, wskaźniki obrażeń czy paski postępu czarowania.
Ale to nie wszystko. Autorzy Albiona chcą również ulepszyć własną infrastrukturę serwerową, bo to także może mieć wpływ na wydajność ZvZ.
Walka w Albion Online jest przetwarzana przez nasze serwery w taki sposób, aby mogły obsługiwać tak skomplikowany system na dużą skalę, ale w masowym ZvZ liczba zdarzeń, które serwery muszą przetworzyć, może prowadzić do opóźnień. Dokładnie analizujemy miejsca występowania tych problemów, aby wyeliminować wąskie gardła i umożliwić znacznie płynniejszą wydajność.
Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.