Koniec szału na WoW: Shadowlands? "Liczba graczy wróciła do normalnego poziomu"
To ostatnie dni lutego, więc czas zajrzeć do miesięcznego raportu Superdata dotyczącego najlepiej zarabiających gier wideo (w dystryubucji cyfrowej).
Niestety, moda na World of Warcraft przemija albo już przeminęła. Po fantastycznym listopadzie i równie dobrym grudniu, w styczniu “Król MMORPG” zanotował duży spadek.
Według firmy Superdata WoW stracił od listopada 61% przychodów i 41% użytkowników. Liczba aktywnych wróciła już do normalnego poziomu.
(dane nie uwzględniają chińskiego rynku)
World of Warcraft player numbers fell back to normal levels as the excitement around November’s Shadowlands expansion subsided. From November to January, revenue fell by 61% and user numbers declined by 41% (these figures do not include China). This roughly matches the pattern seen for the past several expansions, though Shadowlands had a bigger launch. Blizzard does appear to have found a way to increase how often expansions are able to boost earnings.
Zobaczymy, czy zbliżająca się premiera “Chains of Domination” (pierwszego content update do Shadowlands) odwróci ten trend, czy może WoW-a czeka dwuletnia tułaczka, aż do momentu kolejnego dodatku w 2022 lub 2023 roku.
Obecnie WoW zajmuje piąte miejsce w PC. Wyprzedza go dwójka innych MMORPG-ów: chińskie Fantasy Westward Journey Online oraz Dungeon Fighter Online, który triumfalnie powrócił na szczyt zestawienia, stając się kolejny raz najlepiej zarabiającą grą na świecie.