Krwawa zemsta w polsko-polskiej wojnie w EVE Online

Dodany przez guru prawie 7 lat temu
4 6912
Krwawa zemsta w polsko-polskiej wojnie w EVE Online

Autor: Hakushi

Część trzecia - Krwawa Zemstwa

Koalicja zszokowana porażką postanowiła nie dawać chwili wytchnienia swojemu przeciwnikowi i po analizie popełnionych błędów, postanowiła ponownie zaatakować. Jednak sam atak miał przebiegać zupełnie inaczej. Dowódcy koalicji stwierdzili, że zaatakują inny system należący do UI, który według nich miał mieć znaczenie strategiczne. 

Sytuacji nie poprawiał fakt kolejnego wykupienia wojny w High-sec przez Useless Idea, większość pilotów koalicji uważała, że nie jest to problem, a jedynie pokazywanie niskiego poziomu ze strony przeciwnika. Jak się okazało, tym razem szczęście było po stronie koalicji - jednej z korporacji otworzyło się przejście właśnie do systemu, który miał być zaatakowany, więc - jak można się domyślić - w ciągu kilku minut przejęto kontrolę nad dziurą i rozpoczęto przygotowanie oblężenia. Kilka godzin później na miejsce przybyły inne korporacje i rozpoczęto atak na cytadele. Podczas pierwszego ataku nie został napotkany żaden opór, wydawało się, że tym razem udało się zaskoczyć Useless Idea, a koalicji sukcesywnie i spokojnie wprowadzi cytadele w drugi etap wrażliwości. 

Postanowiłem zapytać innego z dowódców koalicji o to, co jest najtrudniejsze w takiej operacji.

IbanezM – CEO WATAHA, Goonswarm Federation:

Eksmisja Wormholach to chyba najtrudniejszy content PvP w tej grze, a na pewno najbardziej wymagający. Jeżeli Twój cel ma wystarczająco dużo ISKów, zawsze może wynająć Najemników do obrony (inny korp Wormholowy). Można temu zaradzić, utrzymując kontrolę nad przejściami Wormholowymi 24h/dobę tak, aby nikt nie miał możliwości wlecieć większą flotą. To, co kluczowe w tej taktyce to czas....duuuużo czasu, który musimy wtedy spędzić w grze. 

I tu jest pies pogrzebany. […] Drugim poważnym wyzwaniem, szczególnie dla mnie, było przygotowanie ludzi na coś, czego nie mogę powiedzieć, gdyż mamy tyle nowych osób i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wśród tych osób znajduje się szpieg. Ale samo powiedzenie czegoś takiego, powoduje zapalenie się czerwonej lampki u szpiega

Pierwszy dzień i noc minęła bardzo spokojnie, jednakże piloci Useless Idea nie zamierzali odpuszczać, co było całkowicie zrozumiałe. Otóż o późnych godzinach nocnych, pierwsze grupy pilotów przedostały się do systemu. Useless Idea stwierdziło najprawdopodobniej, że nie ma sensu atakować koalicji przy wprowadzaniu cytadeli w kolejny zegar wrażliwości, co wydawało się racjonalną decyzją. 

Wieczorem Cytadela weszła we wrażliwość i koalicja przystąpiła do ataku. Jeden z graczy UI operował obroną cytadeli, takie działanie nie było bezpośrednim zagrożeniem dla koalicji, jednak skutecznie uprzykrzało atakowanie cytadeli, a narzucane ECM (pozbawianie możliwości obierania celu i jego atakowania), co wydłużało czas potrzebny na wprowadzenie struktury w ostatni już zegar wrażliwości. Wszyscy piloci z pewnym podekscytowaniem oczekiwali na następny dzień…

Rozpoczyna się trzeci i ostatni dzień oblężenia. W nocy jednostki Useless przeprowadziły atak na wieżę kontrolną koalicji (POS) i wprowadziły go w pierwszy etap niewrażliwości, a następnie starali się zestrzelić ciężkie statki wykorzystywane do redukcji masy na przejściach, tak aby nikt nie zdołał wlecieć większa ilością osób. Sytuacja nie zmieniała się przez długie godziny, Useless Idea wciąż starała się przejąć kontrolę nad systemem, co było dość problematyczne, gdyż atakująca koalicja, mimo że nie posiadała dużej ilości osób o tak wczesnej porze, dysponowała znacznie większymi jednostkami, które były w stanie odeprzeć wszelkie ataki. Po odparciu kolejnego ataku UI postanowiło poczekać i zebrać więcej sił, aby po raz kolejny zaatakować koalicje. 

Zadanie UI było jasne, zneutralizować logistykę koalicji, tak aby stało się niemożliwe dalsze atakowanie cytadeli, a silny ostrzał jednostek dalekiego zasięgu zmusił ich ostatecznie do wycofania się, co równałoby się przedłużeniem obrony cytadeli o kolejny dzień. Zbliżały się godziny wieczorne, na około trzy godziny przed wejściem cytadeli w ostatni etap wrażliwości, Useless Idea wleciała kilkuosobową flotą statków klasy Cerberus i Caracal (są to szybkie jednostki, posiadające bardzo duże obrażenia i olbrzymi zasięg), co powodowało, że były narażone na ostrzał floty koalicji. Po przejściu floty i przedostaniu się na cytadele jednostki koalicji zablokowały przejście w obawie, że za pierwszą grupą jednostek może podążać jeszcze większa flota, która może być poważnym problemem dla koalicji. Po godzinie czasu zdecydowano się zawalić obecnego wormhole’a i tym samy otworzyć zupełnie nowe przejście, a następnie przemieścić się do innego przejścia, gdzie według scouta poruszają się jednostki UI. Sytuacji nie poprawiał fakt, że jedna z osób zauważyła dwie małe floty, stojące przy jeden ze stacji. Po otrzymaniu tych informacji dowódca koalicji nakazuje zamknięcie tego przejścia, niestety pojawia się kolejny problem - część jednostek koalicji znajduje się w dalszym połączeniu i ich powrót zajmie kilka minut.

Gdy tylko powróciły pod przejście, w systemie pojawiła się flota złożona z Destroyerów T3, oraz lekkich fregat logistycznych ‘Decon’, a w tym samy czasie z cytadeli wylatywały jednostki Useless idea. Niestety w tym miejscu zostaje popełniony duży błąd. Flota, która przyleciała na pomoc Useless Idea w momencie przejścia przez wormhole’a, jest otoczona przez flotę koalicji, a lądujące jednostki UI zostają ściągnięte przez interdiction probe (sfera uniemożliwiajaca włączenia napędu nadprzestrzennego) i znajdują się w optymalnej odległości dział krążowników koalicji.

Dochodzi do walki, strona UI i jej sojusznicy starają się desperacko zestrzelić logistykę koalicji, co idzie zbyt wolno, a kolejne wybuchy statków obrońców rozjaśniają przestrzeń kosmiczną w okolicy, dowódca floty Useless nakazuje wycofanie się na cytadele, niestety duża część jednostek została zniszczona, razem z kapsułami.

Jednostki obrońców wycofały się pod cytadele, która pod osłoną nocy doposaża się w odpowiednie zaopatrzenie i teoretycznie daje jeszcze możliwość  pokonania floty koalicji. Taką szansą były bomby „void”, które natychmiast neutralizowały energię każdego statku koalicji, do tego potężna flota fighterów (ciężkie drony używane przez lotniskowce i cytadele) gwarantowały zestrzelenie kilku statków i być może zmuszenie koalicji do wycofania. 

Po kilku minutach koalicja ląduje pod cytadelą i dochodzi do ostatecznego starcia - zostają wystrzelone bomby, wszystkie statki tracą praktycznie możliwości funkcjonowania. Ratunkiem są wyposażone w specjalnie moduły generujące prąd logistyki, które łączą się w specjalny sposób, nazywany „Cap-Chain” - polega to na tym, że jeden logistyk podaje prąd innemu, co pozwala mieć przez większość czasu energię potrzebną do utrzymywania floty. Bomby w tym momencie nie wyłączały już logistyki, ale problemem były jeszcze ECM, które także były nakładane na logistykę. W tym przypadku ratunkiem były statki typu Damnation, które zapewniały wzmocnienie sygnału logistyce, przez co ECM miał małą szansę zadziałania, a problem obrażeń generowany przez fightery, został także zneutralizowany. Statki walki elektronicznej narzuciły im ECM, przez co drony stały się bezużyteczne. Widząc, że flota flota koalicji nadal się utrzymuje, dowódca Useless postanowił zaryzykować i ponownie zaatakować jednostki przeciwnika. Niestety przewaga okupantów była rażąca, co sprawiło, że kolejne jednostki wybuchały jeden po drugim i nie były w stanie przebić się przez potężne pancerze jednostek koalicji. 

Po stracie większości jednostek dowódca UI wydał rozkaz ewakuacji i ratowania pozostałych na cytadeli statków. Flota koalicji mogła w tym czasie skupić się na atakowaniu upadającej już cytadeli. Po kolejnych 10 minutach cytadela została zniszczona, a blask wybuchu rozjaśnił cały system, niczym najjaśniejsza gwiazda, a spośród błysku wylatujące wszędzie pozostałości po potężnej strukturze.

Był to pierwszy potężny sukces koalicji, tym samym odpłacając się UI za ostatnią klęskę, którą ponieśli. Pełen raport tej bitwy wraz z dokładnymi szczegółami znajdziecie TUTAJ.

W samej bitwie po stronie koalicji brało udział ponad 50 pilotów. Z tej okazji postanowiliśmy zapytać CEO korporacji null-sec, czy w jego szeregach znajdowali się gracze na darmowych kontach – Alpha.

IbanezM – CEO WATAHA, Goonswarm Federation:

Owszem. Chcemy dość szybko zaangażować graczy na Alpha kontach w bitwy, które tworzą historię tej gry oraz zaszczepiają bakcyla PvP, co mam nadzieję przełoży się na wykupienie konta Omega.

Jednak przy tego rodzaju operacji nie jest łatwo "upchnąć" Alphy w statki, które przy poważnej bitwie szybko nie zostaną zniszczone. Na szczęście udało się dobrać okręty, które będą przydatne i nie wymagają konta Omega. Dla mnie jako FleetCommandera nie jest to proste zadanie, bo zawsze chciałoby się więcej Omeg w potężniejszych okrętach. :)Natomiast na co dzień w naszej korporacji Alpha Konto zawsze znajdzie miejsce we flocie oraz sposób na zarobienie ISK na konto Omega. Im więcej graczy w Eve Online tym więcej się dzieje i wszyscy mamy co robić i o czym opowiadać na zlotach.


To dopiero początek

Najlepszym dowodem, że wydarzenia opisane w tym artykule to dopiero początek dużego konfliktu polskich korporacji, są słowa jednego z dowódców.

Zono Gaterau – Dyrektor Art. Of Explosion:

Cytując Donald Trumpa; One After Another (pol. Jeden po drugim) - po kolei do celu 

Useless Idea utraciła co prawda jeden ze swoich systemów, jednakże w rzeczywistości nie jest to aż tak duża strata, był to po prostu jeden z kilku systemów, jednak mimo to pewne jest że UI nie odpuści i będzie chciało odpłacić się koalicji za ten atak.

Podczas całego oblężenia, zestrzelono łącznie z tym co pozostało w hangarach cytadeli, ponad 300 statków, a straty wyceniono na ponad 20,092,051,327.15 ISK.

Jest to duża strata, jednak nie na tyle, aby sprawić większe problemy finansowe dla Useless Idea. Koalicji pozostaje cieszyć się z wygranej i być może przygotowywać się do ofensywy Useless idea. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, Useless Idea ma zamiar atakować systemy należące do korporacji Bean-Shidh. Więc możemy być pewni, że czeka nas jeszcze więcej operacji, wielkich starć i setki zniszczonych jednostek wartych wiele setek dolarów. 

A teraz obiecana niespodzianka. Wywiad z Nythyx, czyli CEO Useless Idea. Całość znajdziecie na naszym forum! 

KONIEC


4 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube